Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8955
Title: | EVALUATION OF THE NECESSARY LEVEL OF INTERCULTURAL COMPETENCESBASED ON THE ANALYSIS OF THE DIFFERENCE OF CULTURES |
Other Titles: | Оцінка необхідного рівня міжкультурної компетентності на основі аналізувідмінності культур |
Authors: | Ryabchykova, K. Рябчикова, К. |
Keywords: | intercultural competence credit time international curriculum ethnocultural civilization intercultural differences міжкультурна компетентність кредитний час інтернаціональний навчальний план етнокультурна цивілізація міжкультурні відмінності |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | УІПА |
Citation: | Ryabchykova K. Evaluation of the necessary level of intercultural competences based on the analysis of the difference of cultures / K. Ryabchykova // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2018. - № 60. - С. 11-22. |
Series/Report no.: | № 60; |
Abstract: | An analysis of the constituents of cultures was carried out to determine the relative importance ofintercultural competence in the formation of the international curriculum. The constituent parts of theethnocultural civilization, the religious group, the level of education, democracy, foreign languageproficiency were taken into consideration. A multifunctional semantic analysis was conducted, whichallowed to group cultures according to the level of intercultural differences. The paper introduces coefficientsof paired intercultural differences as well as the total intercultural coefficient that characterizes the degree ofintercultural difference between the two countries or cultures. A study of intercultural differences was madefor countries with different religious, civilizational preferences, democratic and educational levels. Arelatively small average level of intercultural difference for a number of countries (19.4%) allows realizingthe processes of creating intercultural competence on a global scale without significantly changing thecurriculum. While developing international curricula, it should be borne in mind that approximately 20% ofcredit time must be devoted to the formation of intercultural competences. Проведено аналіз складових культури з метою визначення питомої ваги міжкультурноїкомпетентності при формуванні інтернаціонального навчального плану. Враховано складовіприналежності до етнокультурної цивілізації, релігійної групи, рівня освіти, демократії, володінняіноземною мовою. Проведено багатофункціональний семантичний аналіз, який дозволив згрупуватикультури за рівнем міжкультурних відмінностей. Введено коефіцієнти парних міжкультурнихвідмінностей, а також сумарний міжкультурний коефіцієнт, який характеризує ступінь міжкультурноївідмінності між двома країнами або культурами. Проведено дослідження міжкультурнихвідмінностей для країн із різними релігійними, цивілізаційними перевагами, демократичними іосвітніми рівнями. Порівняно невеликий середній рівень міжкультурної відмінності для ряду країн(19,4%) дозволяє реально впроваджувати процеси формування міжкультурної компетентності вглобальному масштабі без внесення суттєвих змін до робочих планів. При розробціінтернаціональних навчальних планів необхідно враховувати, що приблизно 20% кредитного часу маєбути присвячено формуванню міжкультурних компетентностей. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8955 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
admin-ojs3,+4.pdf | Рябчикова К. | 673,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.