Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8955
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorRyabchykova, K.-
dc.contributor.authorРябчикова, К.-
dc.date.accessioned2024-10-08T07:14:25Z-
dc.date.available2024-10-08T07:14:25Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationRyabchykova K. Evaluation of the necessary level of intercultural competences based on the analysis of the difference of cultures / K. Ryabchykova // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2018. - № 60. - С. 11-22.uk_UA
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8955-
dc.description.abstractAn analysis of the constituents of cultures was carried out to determine the relative importance ofintercultural competence in the formation of the international curriculum. The constituent parts of theethnocultural civilization, the religious group, the level of education, democracy, foreign languageproficiency were taken into consideration. A multifunctional semantic analysis was conducted, whichallowed to group cultures according to the level of intercultural differences. The paper introduces coefficientsof paired intercultural differences as well as the total intercultural coefficient that characterizes the degree ofintercultural difference between the two countries or cultures. A study of intercultural differences was madefor countries with different religious, civilizational preferences, democratic and educational levels. Arelatively small average level of intercultural difference for a number of countries (19.4%) allows realizingthe processes of creating intercultural competence on a global scale without significantly changing thecurriculum. While developing international curricula, it should be borne in mind that approximately 20% ofcredit time must be devoted to the formation of intercultural competences. Проведено аналіз складових культури з метою визначення питомої ваги міжкультурноїкомпетентності при формуванні інтернаціонального навчального плану. Враховано складовіприналежності до етнокультурної цивілізації, релігійної групи, рівня освіти, демократії, володінняіноземною мовою. Проведено багатофункціональний семантичний аналіз, який дозволив згрупуватикультури за рівнем міжкультурних відмінностей. Введено коефіцієнти парних міжкультурнихвідмінностей, а також сумарний міжкультурний коефіцієнт, який характеризує ступінь міжкультурноївідмінності між двома країнами або культурами. Проведено дослідження міжкультурнихвідмінностей для країн із різними релігійними, цивілізаційними перевагами, демократичними іосвітніми рівнями. Порівняно невеликий середній рівень міжкультурної відмінності для ряду країн(19,4%) дозволяє реально впроваджувати процеси формування міжкультурної компетентності вглобальному масштабі без внесення суттєвих змін до робочих планів. При розробціінтернаціональних навчальних планів необхідно враховувати, що приблизно 20% кредитного часу маєбути присвячено формуванню міжкультурних компетентностей.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 60;-
dc.subjectintercultural competenceuk_UA
dc.subjectcredit timeuk_UA
dc.subjectinternational curriculumuk_UA
dc.subjectethnocultural civilizationuk_UA
dc.subjectintercultural differencesuk_UA
dc.subjectміжкультурна компетентністьuk_UA
dc.subjectкредитний часuk_UA
dc.subjectінтернаціональний навчальний планuk_UA
dc.subjectетнокультурна цивілізаціяuk_UA
dc.subjectміжкультурні відмінностіuk_UA
dc.titleEVALUATION OF THE NECESSARY LEVEL OF INTERCULTURAL COMPETENCESBASED ON THE ANALYSIS OF THE DIFFERENCE OF CULTURESuk_UA
dc.title.alternativeОцінка необхідного рівня міжкультурної компетентності на основі аналізувідмінності культурuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
admin-ojs3,+4.pdfРябчикова К.673,36 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.