Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6315
Title: | ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ІЗ ЗАСВОЄННЯ ЛЕКСИКИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ |
Other Titles: | Peculiarities of the work on vocabulary acquisition in the process of studying the Ukrainian language by foreign students |
Authors: | Ротова, Н.В. |
Keywords: | мовна поведінка мовленнєва діяльність мовне середовище термінологічна лексика лексико-граматичні одиниці антонімія синонімія |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Ротова Н. В. Особливості роботи із засвоєння лексики під час вивчення української мови іноземними студентами / Н. В. Ротова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 66. - С. 74-81. |
Abstract: | У статті розглянуто процес роботи над засвоєнням лексики, що має виняткове значення для формування особистості людини як активного й інтелектуально розвиненого члена суспільства, здатного до самостійної реалізації. Основною характеристикою особистості виступає мовна поведінка, а основним умінням – здатність спілкуватися, передусім у професійній сфері. Ця здатність формується в результаті розвитку умінь і навичок професійного спілкування, що має становити основу навчальної діяльності в процесі оволодіння українською мовою студентів-іноземців. Лексика необхідна як для здійснення продуктивної мовленнєвої діяльності – говоріння та читання, так і рецептивної – аудіювання та письмо. У залежності від етапу навчання формується словник-мінімум и добираються відповідні вправи для семантизації й засвоєння лексики, розробляється методика оволодіння українською лексикою. При вивченні лексики традиційно виділяють такі етапи роботи з лексичним матеріалом: 1) презентація лексики; 2) методичні дії, що забезпечують засвоєння іноземними студентами нової лексики; 3) організація повторення засвоєної лексики і контроль якості засвоєння. Провідною на всіх етапах навчання визнається комунікативна, або практична мета, яка полягає в тому, щоб навчити студентів українській мові як засобу спілкування. Ця мета досягається через розв'язання таких основних завдань: 1) забезпечення участі студентів-нефілологів у навчальному процесі ЗВО, де практичне володіння мовою необхідне перш за все для слухання лекцій, читання літератури, усних виступів на семінарських заняттях тощо; 2) підготовка студентів до широкого спілкування в тому мовному середовищі, яке їх оточує протягом усього періоду навчання (мається на увазі спілкування на побутові, соціально-культурні, суспільно-політичні та навчальні теми); 3) формування вміння читати без словника літературу за фахом, а також художні твори. Особливої уваги потребує термінологічна лексика кожної спеціальності, що означає спеціальні наукові поняття, концепти, які формують професійне мовне середовище іноземного студента. Термінологічна лексика виконує смислетворчу і текстотворчу функцію, а самий термін виступає як своєрідний інтегратор тексту, що об'єднує й структурує смислові лексико-граматичні одиниці, забезпечуючи цілісність і логічну направленість тексту. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6315 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.