Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6315
Title: ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ІЗ ЗАСВОЄННЯ ЛЕКСИКИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ
Other Titles: Peculiarities of the work on vocabulary acquisition in the process of studying the Ukrainian language by foreign students
Authors: Ротова, Н.В.
Keywords: мовна поведінка
мовленнєва діяльність
мовне середовище
термінологічна лексика
лексико-граматичні одиниці
антонімія
синонімія
Issue Date: 2020
Citation: Ротова Н. В. Особливості роботи із засвоєння лексики під час вивчення української мови іноземними студентами / Н. В. Ротова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 66. - С. 74-81.
Abstract: У статті розглянуто процес роботи над засвоєнням лексики, що має виняткове значення для формування особистості людини як активного й інтелектуально розвиненого члена суспільства, здатного до самостійної реалізації. Основною характеристикою особистості виступає мовна поведінка, а основним умінням – здатність спілкуватися, передусім у професійній сфері. Ця здатність формується в результаті розвитку умінь і навичок професійного спілкування, що має становити основу навчальної діяльності в процесі оволодіння українською мовою студентів-іноземців. Лексика необхідна як для здійснення продуктивної мовленнєвої діяльності – говоріння та читання, так і рецептивної – аудіювання та письмо. У залежності від етапу навчання формується словник-мінімум и добираються відповідні вправи для семантизації й засвоєння лексики, розробляється методика оволодіння українською лексикою. При вивченні лексики традиційно виділяють такі етапи роботи з лексичним матеріалом: 1) презентація лексики; 2) методичні дії, що забезпечують засвоєння іноземними студентами нової лексики; 3) організація повторення засвоєної лексики і контроль якості засвоєння. Провідною на всіх етапах навчання визнається комунікативна, або практична мета, яка полягає в тому, щоб навчити студентів українській мові як засобу спілкування. Ця мета досягається через розв'язання таких основних завдань: 1) забезпечення участі студентів-нефілологів у навчальному процесі ЗВО, де практичне володіння мовою необхідне перш за все для слухання лекцій, читання літератури, усних виступів на семінарських заняттях тощо; 2) підготовка студентів до широкого спілкування в тому мовному середовищі, яке їх оточує протягом усього періоду навчання (мається на увазі спілкування на побутові, соціально-культурні, суспільно-політичні та навчальні теми); 3) формування вміння читати без словника літературу за фахом, а також художні твори. Особливої уваги потребує термінологічна лексика кожної спеціальності, що означає спеціальні наукові поняття, концепти, які формують професійне мовне середовище іноземного студента. Термінологічна лексика виконує смислетворчу і текстотворчу функцію, а самий термін виступає як своєрідний інтегратор тексту, що об'єднує й структурує смислові лексико-граматичні одиниці, забезпечуючи цілісність і логічну направленість тексту.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6315
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf235,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.