Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6308
Title: | ПІСЛЯДИПЛОМНА ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА В КРАЇНАХ ПОСТРАДЯНСЬКОГО ПРОСТОРУ |
Other Titles: | Postgraduate teacher education in post-Soviet countries |
Authors: | Салієнко, О.О. |
Keywords: | педагогічна освіта післядипломна освіта пострадянські країни підвищення кваліфікації |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Салієнко О. О. Післядипломна педагогічна освіта в країнах пострадянського простору / О. О. Салієнко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 65. - С. 192-199. |
Abstract: | У роботі проведено ретроспективний аналіз розвитку післядипломної освіти в пострадянському просторі. Для розбору використано аналітико-описовий метод вивчення й узагальнення теорії та досвіду навчання у вищих навчальних закладах, критичний аналіз наукової літератури з педагогіки та методики навчання за темою дослідження. У роботі проведено ретроспективний аналіз розвитку післядипломної освіти в пострадянському просторі, зокрема в таких країнах, як: Україна, Республіка Молдова, Республіка Білорусь, Республіка Казахстан та Латвія. Серед пострадянських країн вартим уваги у цій галузі є досвід держав південно-кавказького регіону, зокрема Грузії. Однією з сучасних новацій системи освіти Грузії стало проведення обов’язкової переатестації педагогів (раз на сім років). Освіта впродовж життя позиціонується як дієвий інструмент формування висококваліфікованих кадрів, які в час динамічних змін відповідатимуть вимогам суспільства та ринку праці. На сучасному етапі модернізації педагогічної освіти країни цього регіону приділяють особливу увагу освіті вчителів упродовж всього життя. Свідченням цього є не тільки переатестація, а й відвідування вчителями семінарів та конференцій, дистанційна освіта в педагогічних університетах, короткотермінові курси підвищення кваліфікації та перекваліфікації в закладах перепідготовки та післядипломної педагогічної освіти, дослідницька робота, аспірантура і докторантура, професійні об’єднання вчителів. Також визначено періоди становлення та розвитку системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів закладів освіти в Україні з 1900 року до сьогодні. Основна увага приділена історичному періоду (1917–1941 роки), далі розкрито часи застою та перебудови (1945–1990 роки), також зроблено аналіз післядипломної педагогічної освіти перших років незалежної України. В сучасних умовах глобалізації та інтеграції суспільства був зроблений вагомий внесок щодо нормативно-правового забезпечення системи післядипломного навчання. До такої нормативно- правової бази системи післядипломної педагогічної освіти ми відносимо: Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»), «Національна доктрина розвитку освіти», «Концепція Державної програми розвитку освіти на 2006- 2020 роки та інші правові документи. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6308 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.