Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5498
Title: СИМПЛІФІКАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ТЕКСТІВ ІЗ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ЯК МЕТОД ДИДАКТИЧНОЇ РЕДУКЦІЇ
Authors: Немченкова, С. Ю.
Шматков, Д. І.
Keywords: дидактична редукція
технічні дисципліни
технічні тексти
визначення складності текстів
навчальні посібники
навчальні тексти
Issue Date: 2016
Citation: Немченкова С. Ю. Симпліфікація навчальних текстів із технічних дисциплін як метод дидактичної редукції / С. Ю. Немченкова, Д. І. Шматков // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2016. - № 50-51. - С. 240-246.
Abstract: На підставі проведеного теоретичного дослідження систематизовано основні форми текстової симпліфікації, а також ручні, автоматизовані та автоматичні техніки застосування методу. Визначено, що необхідність застосування розглянутого методу дидактичної редукції зумовлюється постійним зростанням теоретичних та емпіричних даних із дисциплін відповідного напряму. Виявлено, що методи визначення складності текстів, як і техніки симпліфікації, спрямовано на загальні випадки і здебільшого не враховують специфіки технічних текстів – наявності символьних позначень, визначення та/або перетворення кількості змінних у формулах, різних видів зв’язків у діаграмах, графах, схемах тощо. Виявлено можливість застосування цього методу дидактичної редукції до технічних дисциплін за умов його адаптації до специфіки відповідної технічної предметної галузі, що полягає в розробці алгоритмів аналізу формул, схем, таблиць, графіків, графів, годографів та інших видів ілюстративного матеріалу, що зустрічається в технічних текстах. Також виявлено нагальну потребу в адаптації методу спрощення до текстів, представлених українською мовою.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5498
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33.pdf323,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.