Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3175
Title: РОЗРОБКА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ НЕРУЙНІВНОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС
Other Titles: The Development of Nondestructive Testing Training Methods as an Innovation Process
Authors: Лазарєв, М. І.
Шматков, Д. І.
Lazarev, N.
Shmatkov, D.
Keywords: non-destructive testing
causal network
innovation process
technology
implementation
market
iteration
неразрушающий контроль
каузальная сеть
инновационный процесс
технология
реализация
рынок
итеграция
неруйнівний контроль
каузальна мережа
інноваційний процес
технологія
реалізація
ринок
ітерація
Issue Date: 2013
Publisher: Українська інженерно-педагогічна академія
Citation: Лазарєв, М. І. Розробка методики навчання неруйнівного контролю як інноваційний процес / М. І. Лазарєв, Д. І. Шматков // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2013. - № 40-41. - С. 196-200.
Abstract: The article considers issues of developing of nondestructive testing training methods of future engineers-pedagogues with the use of causal networks in the light of innovation process. It is defined the elements that make up the field of technology, implementation and market. The authors established the possibility of use of certain methods of research of each element. The possibility of reducing the levels of the elements uncertainty by the iteration process was established. В статье рассмотрено вопросы разработки методики обучения неразрушающего контроля будущих инженеров-педагогов с использованием каузальных сетей через призму инновационного процесса. Определено элементы, составляющие области технологии, реализации и рынка. Установлено возможность применения определенных методов исследования каждого элемента. Установлено возможность снижения уровней неопределенностей элементов в процессе итерации.
У статті розглянуто питання розробки методики навчання неруйнівного контролю майбутніх інженерів-педагогів із використанням каузальних мереж через призму інноваційного процесу. Визначено елементи, що складають галузі технології, реалізації та ринку. Встановлено можливість застосування певних методів дослідження кожного елементу. Встановлено можливість зниження рівнів невизначеностей елементів у процесі ітерації.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3175
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34.pdf289,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.