Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3175
Title: | РОЗРОБКА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ НЕРУЙНІВНОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС |
Other Titles: | The Development of Nondestructive Testing Training Methods as an Innovation Process |
Authors: | Лазарєв, М. І. Шматков, Д. І. Lazarev, N. Shmatkov, D. |
Keywords: | non-destructive testing causal network innovation process technology implementation market iteration неразрушающий контроль каузальная сеть инновационный процесс технология реализация рынок итеграция неруйнівний контроль каузальна мережа інноваційний процес технологія реалізація ринок ітерація |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Українська інженерно-педагогічна академія |
Citation: | Лазарєв, М. І. Розробка методики навчання неруйнівного контролю як інноваційний процес / М. І. Лазарєв, Д. І. Шматков // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2013. - № 40-41. - С. 196-200. |
Abstract: | The article considers issues of developing of nondestructive testing training methods of
future engineers-pedagogues with the use of causal networks in the light of innovation process. It
is defined the elements that make up the field of technology, implementation and market. The authors established the possibility of use of certain methods of research of each element. The possibility of reducing the levels of the elements uncertainty by the iteration process was established. В статье рассмотрено вопросы разработки методики обучения неразрушающего
контроля будущих инженеров-педагогов с использованием каузальных сетей через призму
инновационного процесса. Определено элементы, составляющие области технологии,
реализации и рынка. Установлено возможность применения определенных методов
исследования каждого элемента. Установлено возможность снижения уровней
неопределенностей элементов в процессе итерации. У статті розглянуто питання розробки методики навчання неруйнівного контролю майбутніх інженерів-педагогів із використанням каузальних мереж через призму інноваційного процесу. Визначено елементи, що складають галузі технології, реалізації та ринку. Встановлено можливість застосування певних методів дослідження кожного елементу. Встановлено можливість зниження рівнів невизначеностей елементів у процесі ітерації. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3175 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.