Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3088
Title: | СУЧАСНИЙ СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ |
Other Titles: | Current Condition and Trends in Training Future Engineers-Teachers of Computer Discipline |
Authors: | Хоменко, В. Г. Khomenko, V. |
Keywords: | professional activity engineer teacher binary duality integration methodical preparation engineering and educational components профессиональная деятельность инженер-педагог бинарность дуальность интеграция методическая подготовка инженерный и педагогический компоненты професійна діяльність інженер-педагог бінарність дуальність інтеграція методична підготовка інженерний та педагогічний компоненти |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Українська інженерно-педагогічна академія |
Citation: | Хоменко В. Г. Сучасний стан та тенденції професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю / В. Г. Хоменко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2013. - № 40-41. - С. 16-22. |
Abstract: | This article analyzes the current state of training of future engineers-teachers of computer
type in Ukraine and Europe and trending for its improvement. Considered professional activities of
computer engineer-teacher profile in terms of binary duality and its components. Identified
weaknesses in the current system of training of future engineers and educators. Статья посвящена анализу современного состояния подготовки будущих инженеров-
педагогов компьютерного профиля в Украине и Европе и определению тенденций по ее
усовершенствованию. Рассмотрена профессиональная деятельностьи нженера-педагога
компьютерного профиля в аспекте бинарности и дуальности ее составляющих. Определены
недостатки в существующей системе профессиональной подготовки будущих нженеров-педагогов. Стаття присвячена аналізу сучасного стану підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю в Україні та Європі й визначенню тенденцій щодо її вдосконалення. Розглянуто професійну діяльність інженера-педагога комп’ютерного профілю в аспекті бінарності та дуальності її складових. Визначено недоліки в існуючій системі професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3088 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.