Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2892
Title: САМОРЕАЛІЗАЦІЯ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
Other Titles: Self-Realization of Students at Lessons of Higher Mathematics
Authors: Олексенко, В. М.
Oleksenko, V.
Keywords: higher mathematics
studying
self-realization
studactive lesson
student
McNamara criterion
pedagogical experiment
обучение
высшая математика,
самореализация
студактивное занятие
студент
критерии Макнамары
педагогический эксперимент
вища математика
навчання
самореалізація
студактивне заняття
студент
критерій Макнамари
педагогічний експеримент
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Олексенко, В. М. Самореалізація студентів на заняттях із вищої математики [Текст] / В. М. Олексенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. праць / Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2012. - Вип. 34-35. - С. 297-302.
Abstract: The results of a pedagogical experiment concerning self-realization of students in classes of higher mathematics are listed. It is determined that studying which is oriented at aim-directed systematic self-realization is provided in unity of intellectual, physical and humane development at studactive lessons. The components of this process and basic skills of students are revealed. According to McNamara criterion it is proved that using studactive lessons by studying higher mathematics favors self-realization of students.
Наведено результати педагогічного експерименту щодо самореалізації студентів на заняттях із вищої математики. Встановлено, що навчання, яке орієнтоване на цілеспрямовану систематичну самореалізацію, забезпечується в єдності інтелектуального, фізичного і гуманного розвитку на студактивних заняттях. Розкрито компоненти цього процесу та основні вміння студентів. За критерієм Макнамари доведено, що застосування студактивних занять при вивченні вищої математики сприяє самореалізації студентів.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2892
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12ovmlhm.pdf316,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.