Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2768
Title: | СУТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ |
Other Titles: | The Essence of Pedagogical Accompaniment of the Educational Process |
Authors: | Єрьоменко, О. А. Yeryomenko, O. |
Keywords: | educational process professional activities профессиональная деятельность образовательный процесс супровід підтримка допомога професійна діяльність компетентність освітній процес система функції види алгоритм |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogics Academy |
Citation: | Єрьоменко, Ольга Анатоліївна. Сутність педагогічного супроводу освітнього процесу [Текст] / О. А. Єрьоменко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 96-100. |
Abstract: | The article presents the interpretation of the concept "accompaniment", also the correlation
of the different areas of scientific knowledge in the definition of this notion is emphasized:
pedagogy, psychology, social pedagogy, sociology. The author discloses the purpose and function
of pedagogical accompaniment of the educational process, kinds of pedagogical influence on the
accompanied object are characterized. In particular, the realization algorithm of pedagogical accompaniment of the educational process is worked out. Представлено тлумачення поняття «супровід», підкреслено співвіднесення різних галузей наукового знання у визначенні цього поняття: педагогіки, психології, соціальної педагогіки, соціології. Розкрито мету та функції педагогічного супроводу освітнього процесу, схарактеризовано види педагогічного впливу на об’єкт супроводу. Розроблено алгоритм здійснення педагогічного супроводу освітнього процесу. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2768 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12yoaaep.pdf | 191,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.