Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2768
Title: СУТНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Other Titles: The Essence of Pedagogical Accompaniment of the Educational Process
Authors: Єрьоменко, О. А.
Yeryomenko, O.
Keywords: educational process
professional activities
профессиональная деятельность
образовательный процесс
супровід
підтримка
допомога
професійна діяльність
компетентність
освітній процес
система
функції
види
алгоритм
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Єрьоменко, Ольга Анатоліївна. Сутність педагогічного супроводу освітнього процесу [Текст] / О. А. Єрьоменко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 96-100.
Abstract: The article presents the interpretation of the concept "accompaniment", also the correlation of the different areas of scientific knowledge in the definition of this notion is emphasized: pedagogy, psychology, social pedagogy, sociology. The author discloses the purpose and function of pedagogical accompaniment of the educational process, kinds of pedagogical influence on the accompanied object are characterized. In particular, the realization algorithm of pedagogical accompaniment of the educational process is worked out.
Представлено тлумачення поняття «супровід», підкреслено співвіднесення різних галузей наукового знання у визначенні цього поняття: педагогіки, психології, соціальної педагогіки, соціології. Розкрито мету та функції педагогічного супроводу освітнього процесу, схарактеризовано види педагогічного впливу на об’єкт супроводу. Розроблено алгоритм здійснення педагогічного супроводу освітнього процесу.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2768
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12yoaaep.pdf191,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.