Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8984
Назва: | Діяльнісний підхід до формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців-екологів |
Інші назви: | Active approach to forming scientific and research competence among future environmentalist |
Автори: | Солошич, І. О. Soloshych, I. |
Ключові слова: | науково-дослідницька компетентність форми навчання діяльнісний підхід зміст методи науково-дослідницька діяльність майбутні фахівці-екологи навчально-дослідницька діяльність scientific research competence forms of training activity approach content methods research activity future environmentalists educational andresearch activity |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Солошич І. О. Діяльнісний підхід до формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців-екологів / І. О. Солошич // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 62. - С. 5-14. |
Серія/номер: | № 62; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто питання діяльнісного підходу до формування науково-дослідницької компетентності вмайбутніх фахівців-екологів, який сприяєстворенню умов для розкриття і реалізації особистісного дослідницького потенціалу кожного студента.У ході дослідження уточнено дефініцію понять «науково-дослідницька компетентність», «діяльнісний підхід», «науково-дослідницька діяльність», «навчально-дослідницька діяльність».Виділеночотири етапи процесунауково-дослідницької діяльності(постановка проблеми дослідження, планування дослідження, реалізація дослідницьких методів, оцінка результатів дослідження) та розглянутоподіл науково-дослідницької компетенції на відповідні цим етапам субкомпетенції –когніфікаційну, абдуктивну, аргументаційну, верифікаційну.Готовність студентівдо науково-дослідницької діяльності розглядаємов сукупності змотиваційним, орієнтаційним,діяльнісним тарефлексивнимкомпонентами.Досліджено принципи, на яких ґрунтується науково-дослідницька діяльність: науковість, системність, доступність, свідомість, цілеспрямованість, цілісність, свободавибору, полілогічне пізнання,діяльніснеопосередкування, індивідуалізація, суб’єктивність, диверсифікація.Уточненодослідницькіякостіособистості: мотиваційні, що характеризують ставлення особистості до науково-дослідницької діяльності;операційні, що включають в себе розумові прийоми і операції, застосовувані особистістю в дослідній діяльності; організаційні, що мають на увазі вміння та здатність фахівця застосовувати прийоми самоорганізації дослідницької діяльності; комунікативні, які передбачають вміння і здатність фахівця до співпраці.Визначено, що посилення дослідницького аспекту навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців-екологів упроцесі предметної підготовки, перехід від інформативних до активних методів і форм навчання з включенням удіяльність студентів елементів проблемності, наукового пошуку забезпечуєінтелектуалізаціюосвітнього процесу. The article deals with the issues of implementingthe active approach to the formation of scientific and research competence among future environmentalists, which contributes to creating conditions for the disclosure and realization of the individual research potential of each student.The study clarifies the definition of the concepts of "research competence", "activity approach", "research activity", "educational and research activity".Four stages of the research process are identified (statement of the research problem, research planning, implementation of research methods, evaluation of research results), as well as the division of research competences into the corresponding subcomponents of the above-named phases such ascognitive, abductive, argumentative and verification ones.Students’ readiness for researchwork is considered together with the motivational, orientational, activity-based and reflexive components.The principles on which scientific research is based includeits scientific nature, systematicness, accessibility, awarenessabout its purposefulness, integrity, freedom of choice, polylogical knowledge, activity mediation, individualization, subjectivity, and diversification.The research qualities of an individualare asfollows: motivational (characterizing the attitude of an individual to the research activity); operational (including mental techniques and operations used by an individual in research activities); organizational (referring to the ability and skills of a specialist to apply methods of self-organization in research activities); communicative(which involves the ability of a specialist to cooperate).It is determined that strengthening of the research aspect of the educational and cognitive activity of future environmental specialists in the process of specializedtraining and the transition from informative to active methods and forms of learning with the inclusion of the problem-solving elements into students’ educational and research activitiesguarantee intellectualization of the educational process. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8984 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
admin-ojs3,+3 (1).pdf | https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-5-14 | 296,27 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.