Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8984
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСолошич, І. О.-
dc.contributor.authorSoloshych, I.-
dc.date.accessioned2024-10-15T07:04:13Z-
dc.date.available2024-10-15T07:04:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСолошич І. О. Діяльнісний підхід до формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців-екологів / І. О. Солошич // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 62. - С. 5-14.uk_UA
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8984-
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання діяльнісного підходу до формування науково-дослідницької компетентності вмайбутніх фахівців-екологів, який сприяєстворенню умов для розкриття і реалізації особистісного дослідницького потенціалу кожного студента.У ході дослідження уточнено дефініцію понять «науково-дослідницька компетентність», «діяльнісний підхід», «науково-дослідницька діяльність», «навчально-дослідницька діяльність».Виділеночотири етапи процесунауково-дослідницької діяльності(постановка проблеми дослідження, планування дослідження, реалізація дослідницьких методів, оцінка результатів дослідження) та розглянутоподіл науково-дослідницької компетенції на відповідні цим етапам субкомпетенції –когніфікаційну, абдуктивну, аргументаційну, верифікаційну.Готовність студентівдо науково-дослідницької діяльності розглядаємов сукупності змотиваційним, орієнтаційним,діяльнісним тарефлексивнимкомпонентами.Досліджено принципи, на яких ґрунтується науково-дослідницька діяльність: науковість, системність, доступність, свідомість, цілеспрямованість, цілісність, свободавибору, полілогічне пізнання,діяльніснеопосередкування, індивідуалізація, суб’єктивність, диверсифікація.Уточненодослідницькіякостіособистості: мотиваційні, що характеризують ставлення особистості до науково-дослідницької діяльності;операційні, що включають в себе розумові прийоми і операції, застосовувані особистістю в дослідній діяльності; організаційні, що мають на увазі вміння та здатність фахівця застосовувати прийоми самоорганізації дослідницької діяльності; комунікативні, які передбачають вміння і здатність фахівця до співпраці.Визначено, що посилення дослідницького аспекту навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців-екологів упроцесі предметної підготовки, перехід від інформативних до активних методів і форм навчання з включенням удіяльність студентів елементів проблемності, наукового пошуку забезпечуєінтелектуалізаціюосвітнього процесу. The article deals with the issues of implementingthe active approach to the formation of scientific and research competence among future environmentalists, which contributes to creating conditions for the disclosure and realization of the individual research potential of each student.The study clarifies the definition of the concepts of "research competence", "activity approach", "research activity", "educational and research activity".Four stages of the research process are identified (statement of the research problem, research planning, implementation of research methods, evaluation of research results), as well as the division of research competences into the corresponding subcomponents of the above-named phases such ascognitive, abductive, argumentative and verification ones.Students’ readiness for researchwork is considered together with the motivational, orientational, activity-based and reflexive components.The principles on which scientific research is based includeits scientific nature, systematicness, accessibility, awarenessabout its purposefulness, integrity, freedom of choice, polylogical knowledge, activity mediation, individualization, subjectivity, and diversification.The research qualities of an individualare asfollows: motivational (characterizing the attitude of an individual to the research activity); operational (including mental techniques and operations used by an individual in research activities); organizational (referring to the ability and skills of a specialist to apply methods of self-organization in research activities); communicative(which involves the ability of a specialist to cooperate).It is determined that strengthening of the research aspect of the educational and cognitive activity of future environmental specialists in the process of specializedtraining and the transition from informative to active methods and forms of learning with the inclusion of the problem-solving elements into students’ educational and research activitiesguarantee intellectualization of the educational process.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 62;-
dc.subjectнауково-дослідницька компетентністьuk_UA
dc.subjectформи навчанняuk_UA
dc.subjectдіяльнісний підхідuk_UA
dc.subjectзмістuk_UA
dc.subjectметодиuk_UA
dc.subjectнауково-дослідницька діяльністьuk_UA
dc.subjectмайбутні фахівці-екологиuk_UA
dc.subjectнавчально-дослідницька діяльністьuk_UA
dc.subjectscientific research competenceuk_UA
dc.subjectforms of traininguk_UA
dc.subjectactivity approachuk_UA
dc.subjectcontentuk_UA
dc.subjectmethodsuk_UA
dc.subjectresearch activityuk_UA
dc.subjectfuture environmentalistsuk_UA
dc.subjecteducational andresearch activityuk_UA
dc.titleДіяльнісний підхід до формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців-екологівuk_UA
dc.title.alternativeActive approach to forming scientific and research competence among future environmentalistuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
admin-ojs3,+3 (1).pdfhttps://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-5-14296,27 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.