Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8444
Title: | WAYS OF INTENSIFICATION OF ENGLISH TEACHING FOR FUTURE GRADUATES OF NON-LANGUAGE SPECIALTIES |
Other Titles: | Шляхи інтенсифікації викладання англійської мови для майбутніх випускників немовних спеціальностей |
Authors: | Sarkisova, A. Luchentsova, I. Саркісова, А. В. Лученцова, І. С. |
Keywords: | readiness professional broadcasting components indicators готовність професійне мовлення компоненти показники |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | УІПА |
Citation: | Sarkisova A. Ways of intensification of English teaching for future graduates of non-language specialties / A. Sarkisova, I. Luchentsova // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 92-99. |
Series/Report no.: | № 67; |
Abstract: | Ukraine's rapid entry into the world community, economic and socio-cultural situation in the country
ensured a huge demand for knowledge of foreign languages and created a powerful motivational base for
their study. At the present stage, the main priority of which is the expansion of Ukraine’s international ties
and contacts in various spheres of life, there is a need for professionally oriented communication with
foreign colleagues. The article proposes ways to intensify the teaching of English for future non-native
language graduates. It addresses the current problems of improving the learning process for maximum
results. After all, this issue requires a radically new approach to solving it, since the pace of economic
development requires high-level foreign language graduates from higher education. The foreign language
teacher should understand that the modernization involves: firstly, changes in the goals and the result of
learning, secondly, reduction of the content required for the development of content, third, changes in
methods and technologies for mastering the minimized content of training, fourth, individualization of the
process of learning a foreign language, fifth, change of standards, curriculum in a foreign language. The
teacher must remember that it is necessary to modernize the scientific and theoretical approach to teaching a
foreign language. The combination of methods of intensifying the teaching of a foreign language allows to
elevate the learning process to a new level, promotes better students' knowledge, encourages them to deepen
the discipline. In the future, it is planned to analyze more detaily the role of computer technology in
intensifying the learning process. increase the efficiency of the educational process; provides students with
the opportunity to study at a convenient time for them; provides a variety of forms, methods, tools and
modes of learning; increases students' motivation; allows to carry out self-control of own educational
activity; promotes self-education and self-development of students. By the efficiency of the educational
process we understand the degree of achievement of the set goal of pedagogical activity taking into account
the optimality of the spent efforts, means and time. Стрімке входження України у світове співтовариство, економічна і соціокультурна ситуація в країні забезпечили величезний попит на знання іноземних мов, створили потужну мотиваційну базу для їх вивчення. На сучасному етапі, головним пріоритетом якого є розширення міжнародних зв’язків та контактів України у різних сферах життя, виникає необхідність в професійно спрямованому спілкуванні з іноземними колегами. В статті запропоновані шляхи інтенсифікації викладання англійської мови для майбутніх випускників немовних спеціальностей. В статті також піднімаються актуальні проблеми удосконалення навчального процесу для досягнення максимального результату. Адже це питання потребує кардинально нового підходу до його вирішення, оскільки темпи розвитку економіки потребують від випускників вищих навчальних закладів високого рівня володіння іноземними мовами. Викладач іноземної мови повинен розуміти, що модернізація передбачає: поперше, зміни цілей і результату навчання, по-друге, скорочення обсягу обов'язкового для освоєння змісту, по-третє, зміну методів і технологій засвоєння мінімізованого змісту навчання, по-четверте, індивідуалізацію процесу навчання іноземної мови, по-п'яте, зміну стандартів, програми навчальних планів з іноземної мови. Наставник повинен пам'ятати, що модернізувати необхідно науковотеоретичний підхід до навчання іноземної мови. Поєднання методів інтенсифікації викладання іноземної мови дозволяє піднести процес навчання на якісно новий рівень, сприяє кращому засвоєнню знань студентами, стимулює їх до поглибленого вивчення дисципліни. У подальшому планується більш детально проаналізувати роль комп’ютерних технологій у інтенсифікації навчального процесу. підвищити ефективність навчального процесу; надає студентам можливість навчатися у зручний для них час; забезпечує різноманітність форм, методів, засобів та режимів навчання; підвищує мотивацію студентів; дозволяє здійснювати самоконтроль власної навчальної діяльності; сприяє самоосвіті та саморозвитку студенті. Під ефективністю навчального процесу ми розуміємо ступінь досягнення поставленої мети педагогічної діяльності з урахуванням оптимальності витрачених зусиль, засобів та часу. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8444 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12.pdf | A. Sarkisova, I. Luchentsova | 264,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.