Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8398
Название: | FORMATION MODEL OF THE STUDENTS INTERCULTURAL SKILLS ON THE BASIS OF THE COMMUNICATIVE ETHNOGRAPHIC APPROACH AT STUDING OF FOREIGN LANGUAGE |
Другие названия: | Модель формування міжкультурних умінь студентів на основі комунікативноетнографічного підходу при вивченні іноземної мови |
Авторы: | Vemian, V. Вем’ян, В. Г. |
Ключевые слова: | communicative-ethnographic approach formation of foreign language communicative competence authentic and socio-cultural environment development of intercultural skills комунікативно-етнографічний підхід формування іншомовної комунікативності компетентність автентичне та соціокультурне середовище розвиток міжкультурні навички |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | УІПА |
Библиографическое описание: | Vemian V. Formation model of the students intercultural skills on the basis of the communicative ethnographic approach at studing of foreign language / V. Vemian // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2020. - № 68. - С. 7-13. Vemian V. Formation model of the students intercultural skills on the basis of the communicative ethnographic approach at studing of foreign language / V. Vemian // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 68. - С. 7-13. |
Серия/номер: | № 68; |
Краткий осмотр (реферат): | The article gives the definition of the communicative-ethnographic approach which is aimed at the
formation of foreign language communicative competence.The author explores available theoretical
developments in the area of intercultural competence of the students in the conditions of immersion in the
authentic and socio-cultural environment. However, it is necessary to state about existence of a number has
not yet developed and insufficiently studied questions of this aspect.
As a rule, some aspects of introducing intercultural competence into the educational process are
examined from the technical, technological and didactic view. Special attention is given to the topics that are
directly included in the educational process or supporting its tasks, whose effectiveness can be increased. In
addition, the several ways to implement this approach are proposed based on the development of
intercultural skills.
On the one hand. It is determined the range of the students intercultural skills developed on the basis
of a communicative-ethnographic approach; It is established the psychological and pedagogical conditions
for the development of the students intercultural skills on the basis of the communicative-ethnographic
approach. On the other hand, a model for the development of intercultural skills of students has been
developed on the basis of a communicative- ethnographic approach; Communicative and ethnographic
approach is one of the modern cultural approaches aimed at the formation of foreign language
communicative competence and intercultural competence which are studied in terms of immersion in an
authentic linguistic and socio-cultural environment. The author describes linguodidactic characteristics in the
communicative-ethnographic approach.
The methodology for the development of the students intercultural skills on the basis of the
communicative-ethnographic approach is substantiated in order to determine the effectiveness of the
methodology for the development of the students intercultural skills on the basis of the communicativeethnographic approach. У статті дано визначення комунікативно-етнографічного підходу, спрямованого на формування іншомовної комунікативної компетентності. Автор досліджує наявні теоретичні розробки в галузі міжкультурної компетентності студентів в умовах занурення в автентичне та соціокультурне середовище. Однак необхідно констатувати існування ряду ще не розроблених і недостатньо вивчених питань цього аспекту. Як правило, деякі аспекти впровадження міжкультурної компетентності в навчальний процес розглядаються з технічного, технологічного та дидактичного погляду. Особлива увага приділяється темам, які безпосередньо включаються в освітній процес або підтримують його завдання, ефективність яких може бути підвищена. Крім того, пропонується кілька способів реалізації цього підходу, заснованому на розвитку міжкультурних навичок. З одного боку. визначено коло студентських міжкультурних навичок, вироблених на основі комунікативно-етнографічного підходу. Встановлено психолого-педагогічні умови для розвитку у студентів міжкультурних навичок на основі комунікативно-етнографічного підходу. З іншого боку, модель розвитку міжкультурних навичок студентів розроблена на основі комунікативно-етнографічного підходу. Комунікативно-етнографічний підхід – один із сучасних культурних підходів, спрямованих на формування іншомовної комунікативної компетентності та міжкультурної компетентності, які вивчаються в умовах занурення в автентичному мовному та соціокультурному середовище. Автор описує лінгводидактичні характеристики в комунікативно-етнографічному підході. Обґрунтовано методологію розвитку міжкультурних навичок студентів на основі комунікативно-етнографічного підходу з метою визначення ефективності методології розвитку міжкультурних навичок студентів на основі комунікативно-етнографічного підходу |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8398 |
ISSN: | 2074-8922 |
Располагается в коллекциях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
3.pdf | Vyktoryia Vemian | 228,33 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.