Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVemian, V.-
dc.contributor.authorВем’ян, В. Г.-
dc.date.accessioned2024-08-14T11:42:01Z-
dc.date.available2024-08-14T11:42:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationVemian V. Formation model of the students intercultural skills on the basis of the communicative ethnographic approach at studing of foreign language / V. Vemian // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2020. - № 68. - С. 7-13.uk_UA
dc.identifier.citationVemian V. Formation model of the students intercultural skills on the basis of the communicative ethnographic approach at studing of foreign language / V. Vemian // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2020. - № 68. - С. 7-13.-
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8398-
dc.description.abstractThe article gives the definition of the communicative-ethnographic approach which is aimed at the formation of foreign language communicative competence.The author explores available theoretical developments in the area of intercultural competence of the students in the conditions of immersion in the authentic and socio-cultural environment. However, it is necessary to state about existence of a number has not yet developed and insufficiently studied questions of this aspect. As a rule, some aspects of introducing intercultural competence into the educational process are examined from the technical, technological and didactic view. Special attention is given to the topics that are directly included in the educational process or supporting its tasks, whose effectiveness can be increased. In addition, the several ways to implement this approach are proposed based on the development of intercultural skills. On the one hand. It is determined the range of the students intercultural skills developed on the basis of a communicative-ethnographic approach; It is established the psychological and pedagogical conditions for the development of the students intercultural skills on the basis of the communicative-ethnographic approach. On the other hand, a model for the development of intercultural skills of students has been developed on the basis of a communicative- ethnographic approach; Communicative and ethnographic approach is one of the modern cultural approaches aimed at the formation of foreign language communicative competence and intercultural competence which are studied in terms of immersion in an authentic linguistic and socio-cultural environment. The author describes linguodidactic characteristics in the communicative-ethnographic approach. The methodology for the development of the students intercultural skills on the basis of the communicative-ethnographic approach is substantiated in order to determine the effectiveness of the methodology for the development of the students intercultural skills on the basis of the communicativeethnographic approach.uk_UA
dc.description.abstractУ статті дано визначення комунікативно-етнографічного підходу, спрямованого на формування іншомовної комунікативної компетентності. Автор досліджує наявні теоретичні розробки в галузі міжкультурної компетентності студентів в умовах занурення в автентичне та соціокультурне середовище. Однак необхідно констатувати існування ряду ще не розроблених і недостатньо вивчених питань цього аспекту. Як правило, деякі аспекти впровадження міжкультурної компетентності в навчальний процес розглядаються з технічного, технологічного та дидактичного погляду. Особлива увага приділяється темам, які безпосередньо включаються в освітній процес або підтримують його завдання, ефективність яких може бути підвищена. Крім того, пропонується кілька способів реалізації цього підходу, заснованому на розвитку міжкультурних навичок. З одного боку. визначено коло студентських міжкультурних навичок, вироблених на основі комунікативно-етнографічного підходу. Встановлено психолого-педагогічні умови для розвитку у студентів міжкультурних навичок на основі комунікативно-етнографічного підходу. З іншого боку, модель розвитку міжкультурних навичок студентів розроблена на основі комунікативно-етнографічного підходу. Комунікативно-етнографічний підхід – один із сучасних культурних підходів, спрямованих на формування іншомовної комунікативної компетентності та міжкультурної компетентності, які вивчаються в умовах занурення в автентичному мовному та соціокультурному середовище. Автор описує лінгводидактичні характеристики в комунікативно-етнографічному підході. Обґрунтовано методологію розвитку міжкультурних навичок студентів на основі комунікативно-етнографічного підходу з метою визначення ефективності методології розвитку міжкультурних навичок студентів на основі комунікативно-етнографічного підходу-
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 68;-
dc.subjectcommunicative-ethnographic approachuk_UA
dc.subjectformation of foreign language communicative competenceuk_UA
dc.subjectauthentic and socio-cultural environmentuk_UA
dc.subjectdevelopment of intercultural skillsuk_UA
dc.subjectкомунікативно-етнографічний підхідuk_UA
dc.subjectформування іншомовної комунікативності компетентністьuk_UA
dc.subjectавтентичне та соціокультурне середовищеuk_UA
dc.subjectрозвиток міжкультурні навичкиuk_UA
dc.titleFORMATION MODEL OF THE STUDENTS INTERCULTURAL SKILLS ON THE BASIS OF THE COMMUNICATIVE ETHNOGRAPHIC APPROACH AT STUDING OF FOREIGN LANGUAGEuk_UA
dc.title.alternativeМодель формування міжкультурних умінь студентів на основі комунікативноетнографічного підходу при вивченні іноземної мовиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdfVyktoryia Vemian228,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.