Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8385
Title: | ПРОФЕСІЙНА ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН |
Other Titles: | Professional foreign-language training of future teachers of technical disciplines |
Authors: | Зеленін, Г. І. Zelenin, H. |
Keywords: | майбутній викладач технічних дисциплін професійна спрямованість навчання міждисциплінарна інтеграція вищий навчальний заклад future teachers of technical disciplines professionally oriented foreign language teaching communicative competence interdisciplinary integration higher educational institution |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | УІПА |
Citation: | Зеленін Г. І. Професійна іншомовна підготовка майбутніх викладачів технічних дисциплін / Г. І. Зеленін // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 69. - С. 61-69. |
Series/Report no.: | № 69; |
Abstract: | У статті розглядається необхідність підвищення якості професійної іншомовної підготовки
майбутніх викладачів технічних дисциплін, що обумовлена інтернаціоналізацією технічної освіти та
інтеграцією технічних ЗВО в міжнародний науково-освітній простір. Автор розкриває поняття
іншомовної професійно-комунікативної компетенції, визначає умови, необхідні для здійснення
професійної іншомовної підготовки майбутніх викладачів технічних дисциплін. Автор підкреслює,
що особливої актуальності набуває професійно-орієнтований підхід до навчання іноземній мові у
технічних ЗВО, який фокусується на формуванні у студентів здатності іншомовної комунікації в
специфічних професійних, ділових, наукових галузях та ситуаціях з урахуванням особливостей
професійного мислення, під час організації мотиваційно-спонукальної та орієнтовно-дослідницької
діяльності.
У статті вказується на необхідність розробки змісту програми професійної іншомовної
підготовки з використанням професійного контексту шляхом моделювання форм, умов і змісту
професійної діяльності майбутніх викладачів технічних дисциплін; описуються засоби, за допомогою
яких у процесі навчання відтворюється її предметний та соціальний зміст; висвітлюється важлива
роль проблемно-комунікативних завдань, які представляють навчальні ситуації, пов'язані з
професійною діяльністю майбутніх викладачів технічних дисциплін та які вимагають розв’язання
засобами іноземної мови. Автор зазначає, що вирішення проблемно-комунікативних завдань залучає
майбутніх викладачів технічних дисциплін у високо мотивовану мовленнєву поведінку та дозволяє їм
опанувати нові іншомовні знання й комунікативні навички, поступово трансформуючи пізнавальну
мотивацію в професійну, пов'язану з практичним використанням іноземної мови в професійній
діяльності, що сприяє сформованості практичних навичок усіх видів мовленнєвої діяльності. Автор
підкреслює, що навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін у контексті комунікативнокогнітивного підходу детермінується якісною зміною сучасних вимог, які пред'являються до
організації навчального процесу та передбачає обов'язковість врахування пізнавальних переваг та
психофізіологічного статусу студентів, які націлені на розвиток у них цілісного уявлення про систему
мови, що вивчається, а також здатності до практичного спілкування. The article deals with the necessity to enhance the quality of professional foreign-language training of future teachers of technical disciplines, based on the process of internationalization of higher technical education and integration of technical universities into the global scientific and educational community. The author gives the definition of professional-communicative competence, defines conditions that are necessary for realization of professional foreign-language training of future teachers of technical disciplines. The author highlights, that a professionally-oriented approach to foreign language teaching in technical universities, focused on the students' ability development to communicate in a foreign language in specific professional, business, scientific fields and situations, considering the peculiarities of professional thinking, when organizing a motivational-incentive and research activities. The article emphasizes the importance of designing the training program content with the use of professional context by means of modelling the forms, conditions and content of future teachers’ of technical disciplines professional activities; describes the means that are used to create for learning purposes the subject and social content of future teachers’ of technical disciplines professional activities; puts a special accent on the role of problematic -communicative tasks, namely, case studies related to future teachers’ of technical disciplines professional activities that have to be solved by means of a foreign language. As the author puts it, solving problematic-communicative tasks involves learners into a highly-motivated language behavior and allows for acquiring new language knowledge and communicative skills, gradually transforming cognitive motivation into professional one related to practical use of a foreign language in future teachers’ of technical disciplines professional activities. It results in forming practical skills of all kinds of speech activity. The author emphasizes that the future teachers of technical disciplines training in the context of the communicative-cognitive approach is determined by a qualitative change in modern requirements for the educational process organization and provides for the obligatory consideration of the cognitive preferences and psychophysiological status of students, aimed at their holistic understanding development of a foreign language system as well as the ability for practical communication. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8385 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.