Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8358
Назва: КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕХАНІЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ
Інші назви: Criteria and indicators of the development of work safety and health competence of future specialists in mechanical engineering
Автори: Дембіцька, С. В.
Dembitskaya, S.
Ключові слова: працеохоронна компетентність
підготовка фахівців
рівень розвитку компетентності
удосконалення фахової підготовки
occupational safety and health competence
training of specialists
level of competence development
improvement of vocational training
Дата публікації: 2019
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Дембіцька С. В. Критерії та показники сформованості працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії / С. В. Дембіцька // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 64. - С. 117-125.
Серія/номер: № 64;
Короткий огляд (реферат): Значна частина підприємств машинобудівної галузі України характеризується слабкими позиціями на міжнародному ринку, застарілістю технології виробництва, нераціональним використанням наявних виробничих потужностей, нестійким фінансовим станом. Виведення машинобудівної галузі на якісно новий рівень вимагає підготовки кваліфікованих фахівців машинної інженерії не лише з достатнім обсягом теоретичних знань та практичних навичок, але й з умінням самостійно приймати виробничі рішення, бути мобільним, здатні адаптуватися до мінливих умов праці та постійно підвищувати свій професійний рівень при цьому враховуючи вимоги безпеки. Для усвідомлення проблемної ситуації на робочому місці та її ефективного вирішення фахівець механічної інженерії повинен володіти професійними знаннями з обраної спеціальності, високим рівнем фундаментальної підготовки, бути здатними до аналізу та синтезу, а також демонструвати відповідний рівень працеохоронної компетентності. На підставі теоретичного аналізу наукових публікацій у статті проаналізовано підходи щодо визначення понять «критерій» та «показник» у педагогічних дослідженнях, а також запропоновані критерії та показники сформованості працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії, виділені рівні її розвитку. Формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії, яка містить когнітивний, мотиваційний, технологічний та рефлексивний компоненти, ми характеризуємо через теоретичний, практичний та особистісно-мотиваційний критерії. Необхідність врахування індивідуальних особливостей студентів у процесі навчання дає підстави виділити чотири рівні розвитку працеохоронної компетентності: початковий, репродуктивний, достатній та креативний. Перспективи подальшого розвитку наукового дослідження ми вбачаємо у визначенні особливостей формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії в процесі виробничої практики.
A significant part of the enterprises of the engineering industry of Ukraine is characterized by weak positions in the international market, outdated production technology, inefficient use of existing production facilities, and unstable financial condition. Bringing the engineering industry to a qualitatively new level requires training qualified specialists in machine engineering having not only a sufficient amount of theoretical knowledge and practical skills, but also possessing an ability to independently make production decisions, be mobile, able to adapt to changing working conditions and constantly improve their professional level, at the same time taking into consideration occupational safety and health requirements. To understand the problem situation in the workplace and its effective solution, a mechanical engineering specialist must have corresponding specialized professional knowledge, a high level of fundamental training, and also demonstrate an appropriate level of occupational safety and health competence. Based on the theoretical analysis of scientific publications, the article analyzes the approaches to the definition of the concepts “criterion” and “indicator” in pedagogical research, and also proposes criteria and indicators of the development of occupational safety and health competence of future specialists in mechanical engineering, and identifies levels of its development. Occupational safety and health competence of future specialists in mechanical engineering, which consists of cognitive, motivational, technological and reflexive components, is characterized through theoretical, practical and personal-motivational criteria. The need to take into account the individual characteristics of students in the teaching and learning process gives a reason to identify four levels of the development of occupational safety and health competence such as initial, reproductive, sufficient and creative. Prospects for further development of the scientific research consist in identifying the features of the development of occupational safety and health competence of future specialists in mechanical engineering in the process of industrial engineering internships.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8358
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdfДембіцька С.В.249,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.