Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8358
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorДембіцька, С. В.-
dc.contributor.authorDembitskaya, S.-
dc.date.accessioned2024-08-08T11:28:47Z-
dc.date.available2024-08-08T11:28:47Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationДембіцька С. В. Критерії та показники сформованості працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії / С. В. Дембіцька // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2019. - № 64. - С. 117-125.uk_UA
dc.identifier.issn2074-8922-
dc.identifier.urihttp://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8358-
dc.description.abstractЗначна частина підприємств машинобудівної галузі України характеризується слабкими позиціями на міжнародному ринку, застарілістю технології виробництва, нераціональним використанням наявних виробничих потужностей, нестійким фінансовим станом. Виведення машинобудівної галузі на якісно новий рівень вимагає підготовки кваліфікованих фахівців машинної інженерії не лише з достатнім обсягом теоретичних знань та практичних навичок, але й з умінням самостійно приймати виробничі рішення, бути мобільним, здатні адаптуватися до мінливих умов праці та постійно підвищувати свій професійний рівень при цьому враховуючи вимоги безпеки. Для усвідомлення проблемної ситуації на робочому місці та її ефективного вирішення фахівець механічної інженерії повинен володіти професійними знаннями з обраної спеціальності, високим рівнем фундаментальної підготовки, бути здатними до аналізу та синтезу, а також демонструвати відповідний рівень працеохоронної компетентності. На підставі теоретичного аналізу наукових публікацій у статті проаналізовано підходи щодо визначення понять «критерій» та «показник» у педагогічних дослідженнях, а також запропоновані критерії та показники сформованості працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії, виділені рівні її розвитку. Формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії, яка містить когнітивний, мотиваційний, технологічний та рефлексивний компоненти, ми характеризуємо через теоретичний, практичний та особистісно-мотиваційний критерії. Необхідність врахування індивідуальних особливостей студентів у процесі навчання дає підстави виділити чотири рівні розвитку працеохоронної компетентності: початковий, репродуктивний, достатній та креативний. Перспективи подальшого розвитку наукового дослідження ми вбачаємо у визначенні особливостей формування працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії в процесі виробничої практики.uk_UA
dc.description.abstractA significant part of the enterprises of the engineering industry of Ukraine is characterized by weak positions in the international market, outdated production technology, inefficient use of existing production facilities, and unstable financial condition. Bringing the engineering industry to a qualitatively new level requires training qualified specialists in machine engineering having not only a sufficient amount of theoretical knowledge and practical skills, but also possessing an ability to independently make production decisions, be mobile, able to adapt to changing working conditions and constantly improve their professional level, at the same time taking into consideration occupational safety and health requirements. To understand the problem situation in the workplace and its effective solution, a mechanical engineering specialist must have corresponding specialized professional knowledge, a high level of fundamental training, and also demonstrate an appropriate level of occupational safety and health competence. Based on the theoretical analysis of scientific publications, the article analyzes the approaches to the definition of the concepts “criterion” and “indicator” in pedagogical research, and also proposes criteria and indicators of the development of occupational safety and health competence of future specialists in mechanical engineering, and identifies levels of its development. Occupational safety and health competence of future specialists in mechanical engineering, which consists of cognitive, motivational, technological and reflexive components, is characterized through theoretical, practical and personal-motivational criteria. The need to take into account the individual characteristics of students in the teaching and learning process gives a reason to identify four levels of the development of occupational safety and health competence such as initial, reproductive, sufficient and creative. Prospects for further development of the scientific research consist in identifying the features of the development of occupational safety and health competence of future specialists in mechanical engineering in the process of industrial engineering internships.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherУІПАuk_UA
dc.relation.ispartofseries№ 64;-
dc.subjectпрацеохоронна компетентністьuk_UA
dc.subjectпідготовка фахівцівuk_UA
dc.subjectрівень розвитку компетентностіuk_UA
dc.subjectудосконалення фахової підготовкиuk_UA
dc.subjectoccupational safety and health competenceuk_UA
dc.subjecttraining of specialistsuk_UA
dc.subjectlevel of competence developmentuk_UA
dc.subjectimprovement of vocational traininguk_UA
dc.titleКРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕХАНІЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇuk_UA
dc.title.alternativeCriteria and indicators of the development of work safety and health competence of future specialists in mechanical engineeringuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
14.pdfДембіцька С.В.249,4 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.