Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8345
Назва: | DEVELOPING SOCIO-CULTURAL COMPETENCE OF FUTURE ENGINEERS IN THE TRAINING PROCESS OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES |
Інші назви: | Формування соціокультурної компетентності майбутніх інженерів у процесі навчання англійської мови за професійним спрямуванням |
Автори: | Bryntseva, O. Podorozhna, A. Бринцева, О. В. Подорожна, А. О. |
Ключові слова: | professional competence of an engineer socio-cultural competence information and communication technologies communication approach to learning process професійна компетентність інженера соціокультурна компетенція англійська для спеціальних цілей комунікаційний підхід до навчання English for Specific Purposes |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Bryntseva O. V. Developing socio-cultural competence of future engineers in the training process of Еnglish for specific purposes / O. V. Bryntseva, A. O. Podorozhna // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 80. - С. 14-19. |
Серія/номер: | № 80; |
Короткий огляд (реферат): | Nowadays, Ukrainian economic society is experiencing a strong demand for competent engineering
specialists with higher education, who are able to communicate in a foreign language (English). The
developed sociocultural competences allow engineering graduates to ensure successful activity in the society.
The article analyzes the elements of professional competence of a future engineer, reveals the concept of
sociocultural competence and defines its components.
The authors of the paper identify ways and methods of developing sociocultural competence of future
engineering graduates in the process of teaching English for Special Purposes, in particular when using
modern means of information and communication technologies. It has been emphasized that authentic
materials, selected and organized properly, are the most effective means of reflecting, understanding and
mastering the specifics of the culture and speech behavior being studied. The authors’ reasoning is based on
the principle of communicative orientation of foreign language teaching. The authors underline that in the
process of communication between representatives of cultures, the differences between these environments
lead to certain difficulties in communication, which is explained by different processes of decoding the
received messages, so they conclude that it is necessary to cultivate students' cultural sensitivity, develop the
ability to correctly interpret specific manifestations of communicative behavior in different cultures and,
therefore, improve practical skills and abilities. The authors conclude that it is effective to form the
interrelation of professional and sociocultural competences for quality training of future engineers in English
for Special Purposes. Only a comprehensive approach contributes to the organic integration of a future
specialist into a new cultural environment, and, consequently, prepares him/her for effective functioning in
the conditions of intercultural communication. In the future, the developed socio-cultural competence will
contribute to personal growth, intellectual development, cultural tolerance, and the development of the
professional career of future engineering specialists, as they will be able to carry out successfully
professional activities with business partners in English. Сьогодні економічне суспільство України відчуває високу потребу в компетентних фахівцях із вищою інженерною освітою, здатних здійснювати комунікацію за допомогою іноземної мови. Сформовані соціокультурні компетенції дозволяють випускникам інженерних університетів забезпечити успішну діяльність у соціумі. У статті проведено аналіз елементів професійної компетентності майбутнього інженера, розкрито поняття соціально-культурної компетенції та визначено її компоненти. Авторки роботи виокремлюють шляхи та методи розвитку соціокультурної компетентності майбутніх випускників інженерних закладів вищої освіти у процесі навчання англійської для спеціальних цілей, зокрема при використанні сучасних засобів інформаційно-комунікаційних технологій. Наголошується, що автентичні матеріали, відібрані та організовані належним чином, є найефективнішим засобом відображення, розуміння та засвоєння специфіки культури та мовленнєвої поведінки, що вивчається. В основу авторського міркування покладено принцип комунікативної спрямованості викладання іноземної мови. Авторки підкреслюють, що в процесі комунікації між представниками різних культур відмінності між цими культурами призводять до певних труднощів у спілкуванні, що пояснюється різними процесами декодування отриманих повідомлень, тому вони приходять до висновків, що необхідно розвивати у студентів культурну чутливість, виробляти вміння правильно інтерпретувати конкретні прояви комунікативної поведінки в різних культурах і, отже, розвивати практичні навички та вміння. Таким чином задля якісного навчання майбутніх інженерів англійської для спеціальних цілей ефективно формувати взаємозв'язок професійної та соціокультурної компетенцій. Лише комплексний підхід сприяє органічній інтеграції майбутнього фахівця в нове для нього культурне середовище, а отже, готує його до ефективного функціонування в умовах міжкультурної комунікації. У майбутньому сформована соціокультурна компетенція сприятиме особистісному зростанню, розвитку інтелекту, формуванню культурної толерантності, а також розвитку професійної кар'єри майбутніх фахівців інженерного профілю, оскільки вони зможуть успішно здійснювати професійну діяльність з діловими партнерами англійською мовою. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8345 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pipo_2023_80_4.pdf | O. Bryntseva, A. Podorozhna | 245,09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.