Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8334
Назва: QUALIMETRIC MODEL OF AN ENGINEER-TEACHER COMPETENCY: DIAGNOSTIC, MONITORING AND COMPENSATORY ASPECTS
Інші назви: Кваліметрича модель компетентності інженера-педагога: діагностико-моніторинговий та компенсаторний аспекти
Автори: Bakatanova, V. B.
Tupchenko, V. V.
Бакатанова, В. Б.
Тупченко, В. В.
Ключові слова: qualimetric model
professional competency
higher education standard
compensatory trainings
кваліметрична модель
професійна компететність
стандарт вищої освіти
компенсаторні тренінги
Дата публікації: 2023
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Bakatanova V. B. Qualimetric model of an engineer-teacher competency: diagnostic, monitoring and compensatory aspects / V. B. Bakatanova, V. V. Tupchenko // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2023. - № 79. - С. 92-100.
Серія/номер: № 79;
Короткий огляд (реферат): The purpose of the project is to develop, adapt and implement a qualimetric model of future engineersteachers’ professional competency. The actuality of the work is due to the need to carry out a practical assessment of the quality of vocational and pedagogical training, which requires a detailed model of the competency of a future engineerteacher. Existing higher education standards serve as such a model today. However, they do not allow to take into account all the nuances of the professional and pedagogical training of a future engineer-teacher and to carry out quality assessment of certain competencies that he or she should acquire during the study at the higher education institution. Tasks of the research: 1) to analyze the standards of professional training of bachelors and masters in specialty 015 «Vocational Education» (by specializations); 2) to develop a qualimetric model of professional competency of a future engineer-teacher; 3) to create a system for monitoring of the professional competency of future engineers-teachers using the developed qualimetric model and, based on its results, to determine a set of training sessions to compensate the gaps in the professional training of future engineers-teachers. The main result of the work is the developed qualimetric model of professional competency of a future engineer-teacher, which is based on the current standards of professional training of bachelors and masters in specialty 015 «Vocational Education» (by specializations), which makes it a legitimate basis for assessing the competency of both future and current engineers-teachers. Based on the carried out work, it is concluded that the created qualimetric model of the professional competency of a future engineer-teacher can be used for: familiarizing students with the requirements of professional training; assessing the level of professional competency of current engineers-teachers by colleagues, inspectors and experts; self-assessment of their own level of professional competency; monitoring the state of training of specialists based on the results of expert evaluation; assessing the level of training of future engineers-teachers by stakeholders.
Метою дослідження є розробка, апрбоція та впровадження кваліметричної моделі професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів. Актуальність роботи зумовлена необхідністю здійснювати практичне оцінювання якості професійно-педагогічної підготовки, для чого потрібна деталізована модель компететності майбутнього інженера-педагога. Такою моделлю сьогодні виступають існуючі стандарти вищої освіти. Однак, вони не дозволяють враховувати усі нюанси професійно-педагогічної підготовки майбутнього інженера-педагог та здійснювати кваліметрію певних компететностей, котрі повинен він здобути під час навчання увиші. Завдання дослідження: 1) проаналізувати стандарти професійної підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю 015 «Професійна освіта» (за спеціалізаціями); 2) розробити кваліметричну модель професійної компетеності майбутнього інженера-педагога; 3) використовуючи розроблену кваліметричну модель, створити систему моніторингу професійної компетеності майбутніх інженерів-педагогів та, на підставі його результатів, визначити комплекс тренінгових занять для компенсації прогалин фахової підготовки майбутніх інженерів-педагогів. Головним резутатом проведеної роботи є розроблена кваліметрична модель професійної компетеності майбутнього інженера-педагога, котра спирається на діючі стандарти професійної підготовки бакалаврів та магістрів за спеціальністю 015 «Професійна освіта» (за спеціалізаціями), що робить її легетимною підставою для оцінювання компететності як майбутніх, так і діючих інженерівпедагогів. На підставі проведеної роботи зроблено висновки, що створена кваліметрична модель професійної компетентності майбутнього інженера-педагога може використовуватись для: ознайомлення здобувачів освіти з вимогами професійної підготовки; оцінки рівня сформованості професійної компетентності діючих інженерів-педагогів колегами, перевіряючими та експертами; самооцінки власного рівня професійної компетентності; моніторингу стану підготовки фахівців за результатами експертного оцінювання; оцінки рівня підготовки майбутніх інженерів-педагогів стейкхолдерами.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8334
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pipo_2023_79_13.pdfBakatanova V.B., Tupchenko V.V.375,49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.