Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8254
Назва: | ESSENCE AND SPECIFICS OF FOREIGN LANGUAGE PROFESSIONAL COMPETENCE OF A TEACHER OF TECHNICAL DISCIPLINES |
Інші назви: | Cутність і специфіка іншомовної професійної компетентності викладача технічних дисциплін |
Автори: | Zelenin, H. Зеленін, Г. |
Ключові слова: | foreign language vocational training teacher of technical disciplines engineering and pedagogical activities foreign language vocational training teacher of technical disciplines foreign language professional competence :іншомовна професійна підготовка викладач технічних дисциплін інженерно-педагогічна діяльність іншомовна комунікативна компетентність іншомовна комунікативна компетентність |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Zelenin H. I. Essence and specifics of foreign language professional competence of a teacher of technical disciplines / H. I. Zelenin // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2021. - № 73. - С. 96-103. |
Серія/номер: | № 73; |
Короткий огляд (реферат): | The article defines the essence of the concepts “foreign language professional competence of a teacher
of technical disciplines” as his/her ability to use a foreign language while performing teaching, educational,
research, technical and technological functions of their professional activity: when obtaining, processing and
creating materials of subject-information (scientific-technical, scientific-pedagogical and educationalmethodological) nature, while exchanging information with others with the aim of developing and improving
his/her own professional performance; “foreign language training of future teachers of technical disciplines”
as a comprehensive and systematic specially organized process of an active use of foreign languages by
students as a means of mastering and assimilating information relevant to their professional functions while
implementing various directions in the training process. The author clarifies the structure and content of the
components of foreign language professional competence of teachers of technical disciplines; the
clarification was about limiting the list of components and specifying the content of linguistic (related to
language and speech); professional-communicative (communicative-pedagogical and communicativetechnical); pragmatic (scientific-pedagogical and scientific-technical) competences in accordance with the
professional functions of teachers of technical disciplines.
The conclusions of the article highlight the important place of language competence in developing
professionally important competences of a higher education student. It was defined as an obligatory key
competence of a future specialist, having an interdisciplinary character and serving as the basis for
developing professional (general and subject-related) competences. Along with the growing role of a foreign
language in language competence, its foreign-language component has been defined. Foreign-language
professional competence involves the ability of a specialist in a particular field to use the capabilities of
another (foreign) language when performing professional functions: in obtaining and elaborating
information, exchanging opinions and information with others for the sake of their own development and
improvement of the results of their professional activity. This competence acquires its own specificity
regarding the role and importance in the performance of professional functions of pedagogical staff У статті визначається суть понять «іншомовна професійна компетентність викладача технічних дисциплін» як його здатність використовувати іноземну мову під час виконання викладацької, виховної, науково-дослідницької, техніко-технологічної функцій професійної діяльності: в отриманні, опрацюванні і створенні матеріалів предметно-інформаційного (науковотехнічного, науково-педагогічного і навчально-методичного) характеру, обміні інформацією з іншими в інтересах власного розвитку і підвищення результатів професійної діяльності; «іншомовна професійна підготовка майбутніх викладачів технічних дисциплін» як комплексний систематичний спеціально організований процес активного використання здобувачами іноземної мови як засобу опанування і засвоєння значущої для виконання професійних функцій інформації під час реалізації різних форм підготовки. Автор уточнює структуру і зміст компонентів іншомовної професійної компетентності викладача технічних дисциплін;уточнення полягає в обмеженні переліку складників і конкретизації змісту лінгвістичної (мовної і мовленнєвої); професійно-комунікативної (комунікативно-педагогічної і комунікативно-технічної); прагматичної (науково-педагогічної і науково-технічної) компетентностей відповідно до професійних функцій викладача технічнихдисциплін. У висновках статті висвітлюється важливе місце мовної компетенції для розвитку професійно важливих компетенцій здобувача вищої освіти, що визначається як обов’язкова, ключова компетентність майбутнього спеціаліста та має міждисциплінарний характер і служить основою для формування професійних (загальнопредметних) компетентностей. Зі зростанням ролі іноземної мови в мовній компетенції визначається її іншомовний компонент. Іномовна професійна компетентність передбачає здатність спеціаліста певної галузі використовувати здібності іншої (іноземної) мови під час виконання професійних функцій: при отриманні та опрацюванні інформації, обміні думками та інформацією з іншими в інтересах власного розвитку та покращення результатів професійної діяльності. Ця компетентність набуває власної специфіки щодо ролі та значення у виконанні професійних функцій представників педагогічних працівників |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8254 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pipo_2021_73_13.pdf | H. Zelenin | 347,46 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.