Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/7206
Назва: | АКТУАЛЬНІСТЬ ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНИХ СТРАТЕГІЧНИХ ОСВІТНІХ АЛЬЯНСІВ ЗА УЧАСТЮ УКРАЇНИ |
Автори: | Харківська, А. А. Капустіна, О. І. |
Ключові слова: | співробітництво глобалізація інтернаціоналізація стратегічний альянс стратегічний освітній альянс освітній простір |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Харківська А. А. Актуальність формування міжнародних стратегічних освітніх альянсів за участю України / А. А. Харківська, О. І. Капустіна // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад - Харків, 2021. - Вип. 71. - C. 32-38. |
Серія/номер: | № 72 |
Короткий огляд (реферат): | Автором доведено, що в процесі інтернаціоналізації освіти важливим є формування загальних та фахових компетентностей, здібностей до самоорганізації та самовдосконалення в усіх представників освітньої галузі, підвищення результативності співпраці між науковими, науково-педагогічними працівниками і здобувачами освіти вітчизняних та зарубіжних закладів вищої освіти. Це можливо за умови успішного співробітництва між ними. Проаналізовано низку наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних стратегів щодо організації співробітництва на міжнародному рівні. З’ясовано сутність поняття «стратегічний альянс» – можна розуміти як форму організації відносин між закладами освіти, коли відбувається взаємообмін як матеріальними (обладнання, підручники, демонстраційний матеріал, транспорт), так й інтелектуальними ресурсами (знання, уміння, досвід тощо) для досягнення спільних стратегічних цілей (реалізації проєктів) за умови збереження автономності кожного закладу. Проаналізовано зміст та особливості поняття «стратегічний освітній альянс». Виявлено, що стратегічний освітній союз слід вивчати й характеризувати як основну і найперспективнішу форму інтеграційної співпраці ринків освітніх послуг. Визначено доцільність створення міжнародних стратегічних освітніх альянсів та актуальність їх формування в Україні. Виявлено, що процес інтернаціоналізації освіти включає в себе такі форми міжнародного співробітництва: мобільність здобувачів вищої освіти або викладацького складу; сумісність освітніх програм; інституційне партнерство, що зумовлює створення стратегічних освітніх альянсів. Взаємодія і співпраця в межах стратегічних освітніх альянсів є найбільш гнучкою формою інтеграції освітніх закладів у транснаціональний освітній простір, що водночас залишає право на незалежність. З’ясовано, що розвиток міжнародних освітніх альянсів за участю вітчизняних закладів вищої освіти є край необхідним, адже він спрямований на зміцнення інноваційного потенціалу європейського та національного освітніх просторів, заохочення до інноваційної діяльності у сфері вищої освіти, бізнесу та більш широкого соціально-економічного середовища, сприяють досягненні поставлених цілей та взаємовигідних результатів, можливості виходу системи освіти України на світовий освітній ринок. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/7206 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Харківська А, Капустіна О..pdf | 263,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.