Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/7196
Title: | МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ РОЗВИТКУ БІЗНЕС-ОСВІТИ В УКРАЇНІ |
Authors: | Майковська, В. І. |
Keywords: | вища освіта економіка знань підприємництво компетентність професійна підготовка формування підприємницької компетентності бізнес-освіта |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Майковська В. І. Методологічні орієнтири розвитку бізнес-освіти в Україні / В. І. Майковська // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2021. - № 72. - С. 22-31. |
Series/Report no.: | № 72 |
Abstract: | В публікації досліджуються методологічні засади формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців в системі професійної підготовки й практичні аспекти функціонування бізнес-освіти в Україні та світі, здійснюється пошук орієнтирів розвитку бізнес-освіти в структурі національної системи освіти. Зазначається, що з розвитком економіки знань ринок праці потребує наявності в структурі особистості фахівця підприємницької компетентності як нового пріоритету професійної кваліфікації, відповідальність за сформованість якої покладається на освіту. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, в яких бізнес-освіта розглядається як неформальний, альтернативний, цілком орієнтований на умови економіки знань напрям підготовки, що – на відміну від професійної освіти – пов’язує освітню сферу і практичну підприємницьку діяльність. Встановлено, що світова бізнес-освіта виконує соціально-економічне замовлення сучасного суспільства на підготовку фахівців, які успішно можуть працювати в умовах економіки знань в одинадцяти предметних галузях життєдіяльності кожного суб’єкта ринку. Виявлено дві провідні моделі бізнес-освіти – німецьку й американську, - які демонструють свою успішність у ринковому середовищі й з деякими змінами можуть бути прототипами побудови системи національної бізнес-освіти. Наголошується, що соціальноекономічна значущість української бізнес-освіти проявляється у формуванні відповідно до потреб ринкового суспільства принципово нової системи безперервної освіти; створенні можливостей розвитку індивідуальних освітніх траєкторій; впровадженні в освітній процес компетентнісного підходу, посиленні практичної спрямованості економічної підготовки майбутніх фахівців. Представлено досвід пошуку методологічних засад формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців в контексті їх професійної підготовки на філософському, загальнонауковому, конкретно-науковому і технологічному рівнях з використанням відповідних наукових підходів і принципів. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/7196 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Майковська В.І..pdf | 236,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.