Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/7195
Назва: КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ГАЛУЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ В УКРАЇНІ
Автори: Букрєєва, О. С.
Ключові слова: стандартизація
вища освіта
концепція розвитку освіти
стейкхолдер
міждисциплінарний контекст
принципи освітньої діяльності
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Букрєєва О. С. Концепція розвитку вищої освіти у галузі стандартизації в Україні / О. С. Букрєєва // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2021. - № 72. - С. 78-86.
Серія/номер: № 72
Короткий огляд (реферат): Зважаючи на роль стандартизації в промисловому розвитку, формуванні глобальної та локальної економіки, виникла потреба в більш глибокому розумінні її процесів як інженерами, так і фахівцями нетехнічних сфер задля створення конструктивного діалогу між різними експертами. Цій ідеї сприяють ISO, CEN, UNECE, які випустили документи на підтримку вивчення стандартизації в навчальних закладах та відповідні рекомендації. Тому в Україні необхідний єдиний документ, який допоміг би реалізувати європейський досвід організації освіти у сфері стандартизації, а саме концепція розвитку вищої освіти. Розроблена концепція має термінологічні, філософські, наукові, методологічні, нормативні основи. У концепції сформовано мету освіти в галузі стандартизації для фахівців зі стандартизації та інших спеціальностей. Виявлено, що проблема, яка потребує вирішення, полягає в невідповідності змісту освіти зі стандартизації європейським і міжнародним рекомендаціям, її міждисциплінарному контексту, інноваційним процесам, зростанню складності продуктів і систем, новим ринкам, що динамічно розвиваються. Також визначено прояви цієї проблеми. Принципами реалізації концепції пропоновано сталий розвиток, модель Рейланду, адаптивний і міждисциплінарний підхід до вибору навчальних модулів. Як шляхи і способи розв’язання проблеми запропоновано створити галузеву систему кваліфікації, розробити системи зовнішнього і внутрішнього забезпечення якості підготовки фахівців, залучити стейкхолдерів, модернізувати зміст освіти, розвивати постформальну освіту. Результатами реалізації розроблюваної концепції очікуються сформована система освіти в галузі стандартизації, розвинене партнерство стейкхолдерів, підвищення якості та практичної орієнтованості підготовки фахівців, зростання конкурентоспроможності випускників на ринку праці, більш активне залучення підприємств, фахівців та інших зацікавлених сторін до технічного регулювання на національному рівні і, як наслідок, збільшення впливу українських представників на міжнародні процеси технічного регулювання. Подальші дослідження доцільно направити на розроблення практичних рекомендацій щодо впровадження концепції у вищу освіту в Україні.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/7195
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Букрєєва О..pdf325,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.