Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6295
Назва: | ЗАХИСТ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: СПЕЦИФІКА І ПРОБЛЕМИ |
Автори: | Кулаковський, О. М. Бровдій, А. М |
Ключові слова: | заклади вищої освіти інтелектуальна власність академічний плагіат захист авторських прав |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Кулаковський О. М. Захист прав інтелектуальної власності у закладах вищої освіти України: специфіка і проблеми / О. М. Кулаковський, А. М. Бровдій // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 65. - С. 59-68. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто особливості правовідносин у сфері захисту інтелектуальної власності. Установлено суб’єктний склад, зміст та об’єкти інтелектуальної власності. Узагальнено види правовідносин у сфері захисту прав інтелектуальної власності у вищій освіті в Україні. Увагу зосереджено на захисті авторських прав суб’єктів таких правовідносин. Зазначено, що вид та форма об’єктів інтелектуальної власності залежить від напрямків, в межах яких проводять дослідження відповідні структурні підрозділи, а також спеціальностей, в рамках яких здійснюється підготовка студентів у цих закладах освіти. Доведено, що відсутність чіткого розуміння поняття оригінальність, що застосовується до таких об’єктів авторського права, як частина твору у вигляді речення, словосполучення тощо, значно ускладнює розуміння учасниками відносин у сфері захисту авторських прав сфери поширення правового захисту та визначення способу захисту порушених прав інтелектуальної власності, зокрема у вигляді плагіату. Зазначене зумовлене в першу чергу законодавчими змінами щодо забезпечення якості освіти та введення до обігу поняття «академічний плагіат», які хоча не прямо, проте опосередковано стосуються питань охорони та захисту авторських прав. З метою визначення меж відповідальності за порушення авторських прав проведено порівняння понять «академічний плагіат» та плагіат. Установлено, що проблема порушення авторських прав є актуальною не тільки в Україні, але й у інших країнах світу. Обґрунтовано, що відсутність знань щодо порушень прав інтелектуальної власності та порушень академічної доброчесності є одним із чинників, що спричиняють порушення в цій сфері. Необхідним є формування компетентностей у сфері інтелектуальної власності та в інших сферах, що тісно з ними пов’язані (академічна доброчесність) студентів закладів вищої освіти, наукових, педагогічних, науково-педагогічних працівників. Проведено опитування серед студентів педагогічних та фармацевтичних спеціальностей із метою отримання інформації щодо бажаної форми отримання знань у цій сфері. Найбільш бажаними формами отримання знань у цій сфері є лекції та практичні заняття. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/6295 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
8.pdf | 1,74 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.