Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5542
Title: ФОРМУВАННЯ КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ПОНЯТТЯ «ХІМІЧНІ ПРОЦЕСИ»
Authors: Шапошник, А. М.
Keywords: професійна підготовка
формування понятійного мислення
зміст понять
ознаки понять
взаємозв’язки між поняттями
концептуальна модель поняття «хімічні процеси»
модель семантичних ознак
множина ієрархічних ознак
Issue Date: 2016
Abstract: В статті розглянуто проблеми ефективної підготовки майбутніх фахівців хімічного профілю на засадах формування понятійного мислення. Визначено, що формування системи наукових понять створює умови для розвитку наукового типу мислення майбутнього фахівця. Встановлено, що процес формування поняття супроводжується виділенням суттєвих ознак змісту поняття, встановленням взаємозв’язків між поняттями, узагальненням образно-просторових, словесно-мовних, предметних та інших компонентів. Визначено, що між поняттями можуть утворюватися логічні, функціональні, послідовні зв’язки, а також зв’язки «частина-ціле», «причина-наслідок», «елемент-множина» та ін. Розроблено концептуальні моделі понять «хімічні процеси», «гомогенні хімічні процеси», «гетерогенні хімічні процеси». За основу було використано модель семантичних ознак. Для цих понять визначено множину ознак призначення, складу та будови, принципу та механізму дії, характеристик та параметрів. Встановлено, що для цих концептуальних моделей понять характерними є наявність функціональних зв’язків, а також зв’язків «частина-ціле», «елемент- множина».
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/5542
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21 Шапошник А. М..pdf458,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.