Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3171
Title: | ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ УЧИТЕЛЕЙ ГРЕЧЕСКОЙ РЕСПУБЛИКИ: СОВРЕМЕННОЕ СОСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМЫ |
Other Titles: | PROFESSIONAL TEACHER’S DEVELOPMENT IN HELLENIC REPUBLIC: PRESENT STATE AND PROBLEMS |
Authors: | Постригач, Н. О. Postrygach, N. |
Keywords: | профессиональное развитие учителе становление учителей индукция учителя региональные центры педагогического образования непрерывное педагогическое образование Греции professional development of teachers professional formation of teachers teacher induction regional centers of teacher education continuing teacher education in Greece |
Issue Date: | 18-Feb-2014 |
Abstract: | В статье отмечено, что в целом качество греческого учителя оказывает значительное влияние на успеваемость студентов, но попытки приписать это общее воздействие только особенным характеристикам учителя могут иметь лишь частич- ный успех. Этот аспект может рассматриваться как такой, что будет иметь значение для двух типов учительской политики: с одной стороны, найма, набора и отбора, с другой - профессионального развития. In article it was noted that overall Greek teacher quality has an important impact on student achievement but that attempts to attribute this overall impact to specific teacher char- acteristics have only partly been successful. This can be seen as having implications for two types of teacher policies: hiring, recruitment and selection on the one hand, and professional development on the other. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3171 |
Appears in Collections: | Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.