Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3171
Title: ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ УЧИТЕЛЕЙ ГРЕЧЕСКОЙ РЕСПУБЛИКИ: СОВРЕМЕННОЕ СОСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМЫ
Other Titles: PROFESSIONAL TEACHER’S DEVELOPMENT IN HELLENIC REPUBLIC: PRESENT STATE AND PROBLEMS
Authors: Постригач, Н. О.
Postrygach, N.
Keywords: профессиональное развитие учителе
становление учителей
индукция учителя
региональные центры педагогического образования
непрерывное педагогическое образование Греции
professional development of teachers
professional formation of teachers
teacher induction
regional centers of teacher education
continuing teacher education in Greece
Issue Date: 18-Feb-2014
Abstract: В статье отмечено, что в целом качество греческого учителя оказывает значительное влияние на успеваемость студентов, но попытки приписать это общее воздействие только особенным характеристикам учителя могут иметь лишь частич- ный успех. Этот аспект может рассматриваться как такой, что будет иметь значение для двух типов учительской политики: с одной стороны, найма, набора и отбора, с другой - профессионального развития. In article it was noted that overall Greek teacher quality has an important impact on student achievement but that attempts to attribute this overall impact to specific teacher char- acteristics have only partly been successful. This can be seen as having implications for two types of teacher policies: hiring, recruitment and selection on the one hand, and professional development on the other.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3171
Appears in Collections:Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Postr.pdf243,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.