Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3168
Title: О СОЗДАНИИ ДИДАКТИЧЕСКИХ УСЛОВИЙ РАБОТЫ С ПЕРВОКУРСНИКОМ, ОКОНЧИВШИМ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНУЮ ШКОЛУ НА НЕРУССКОМ ЯЗЫКЕ
Other Titles: About Creation of Didactic Terms of Work with a Freshman, Finishing Unrussian Language General School
Authors: Ибрагимов, Т. Ш.
Ibragimov, T.
Keywords: a terminology dictionary
crimean tatar-russian
ukrainian-russian
russian-crimean tatar
independent work of student
author multimedia technology
single going near work of every student
терминологический словарь крымскотатарско-русский
украинско- русский
русско-крымскотатарский
мультимедиа технология
единый подход к работе каждого студента
самостоятельная работа студента
адаптация первокурсника
терминологический словарь крымскотатарско-русский
терминологический словарь украинско-русский
терминологический словарь русско-крымскотатарский
самостоятельная работа студента
авторская мультимедиа технология
единый подход к работе каждого студента
адаптация первокурсника к изучению начертательной геометрии и инженерной графики
Issue Date: 2013
Publisher: Українська інженерно-педагогічна академія
Citation: Ибрагимов Т. Ш. О создании дидактических условий работы с первокурсником, окончившим общеобразовательную школу на нерусском языке / Т. Ш. Ибрагимов // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2013. - № 40-41. - С. 185-190.
Abstract: Розглянуто питання створення дидактичних умов для роботи з першокурсником, що закінчив загальноосвітню школу з неросійською мовою викладання. Запропоновано технологію, яка дозволяє знизити бар'єр адаптації першокурсника до вивчення нарисної геометрії і інженерної графіки. Поставлено завдання можливості реалізації інформаційно- комунікаційної компетентності професорсько-викладацького складу, які забезпечуватимуть умови заочної форми. In the article the questions of creation of didactic terms are examined for work with a freshman, finishing general school in Unrussian language. The offered technology allows to reduce the barrier of adaptation of freshman to the study of descriptive geometry and engineering graphic arts. The task of marketability of informative-communication competence of faculty advisors is put, which will provide the terms of extra-mural form.
Рассмотрены вопросы создания дидактических условий для работы с первокурсником, окончившим общеобразовательную школу на нерусском языке. Предлагаемая технология позволяет снизить барьер адаптации первокурсника к изучению начертательной геометрии и инженерной графики. Поставлена задача возможности реализации информационнокоммуникационной компетентности профессорско-преподавательского состава, которые будут обеспечивать условия заочной формы.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3168
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32.pdf484,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.