Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/3091
Title: | МОДЕЛІ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ПРОЕКТУВАННЯ МЕТОДИК НАВЧАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН |
Other Titles: | MODEL OF COMPETENCE IN DESIGN TECHNIQUES LEARNING POWER OF DISCIPLINES |
Authors: | Корольова, Н. В. Koroliova, N. |
Issue Date: | 17-Feb-2014 |
Abstract: | Статья посвящена проблеме повышения качества формирования у будущих инженеров-педагогов компетентности проектирования методик преподавания электро- энергетических дисциплин. Установлено, что для реализации требований государст- венных стандартов высшего образования и качественного формирования у будущих инженеров-педагогов компетентности проектирования методик обучения электроэнер- гетических дисциплин необходимо обосновать и разработать модели, которые должны содержать систему соответствующих компетенций, отображающих признаки знания, умения и личностного компонентов. Модели компетентности проектирования методик преподавания электроэнергетических дисциплин будущих инженеров-педагогов состо- ят из системы компетенций: аналитической, прогностической и конструктивной, кото- рые построены на признаках знания, умения и личностного компонентов и представле- ны в двух формах: в структурной и в виде множества признаков. The article is devoted the problem of upgrading forming for the future engineers- teachers of competence from planning of methods of studies of electroenergy disciplines. Cer- tainly, that for realization of requirements of state standards of higher education the methodical system includes the model of competence of future engineers-teachers, which contains the system of jurisdictions and represents the signs of knowledges, abilitiesand personality com- ponents of jurisdictions. The models of competence of planning of methods of teaching of electroenergy disciplines of future engineers-teachers consist of the system of jurisdictions: analytical, forecasting and structural, which are built on the signs of knowledge, abilities and personality components and presented in two forms: in structural and as a great number of signs. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/3091 |
Appears in Collections: | Теорія і практика управління соціальними системами (Щоквартальний науково-практичний журнал) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.