Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2787
Title: ОСНОВНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ В МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
Other Titles: Key Aspects of the Formation of Professional Ethics among Future Teachers’-Еngineers
Authors: Макаренко, О. А.
Makarenko, O.
Keywords: professional ethics
pedagogical ethics
professional and ethical education
system components
moral ethical relations
teacher’s activities
профессиональная этика
педагогическая этика
составляющие системы
морально-этические отношения
деятельность педагога
професійна етика
педагогічна етика
професійно-етична освіта
складові системи
морально-етичні відносини
діяльність педагога
Issue Date: 2011
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Макаренко, Ольга Анатоліївна. Основні аспекти формування професійної етики в майбутніх інженерів-педагогів [Текст] / О. А. Макаренко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2011. - Вип. 32-33. - С. 299-303.
Abstract: The essence of concepts “professional ethics”, “pedagogical ethics” is examined. The scientists’ views on the moral and ethical relations system components in educator’s activity are analysed. The problems of forming the professional ethics of future engineers-educators are reflected. The factors of efficient interaction between the instructor of industrial training and class teacher in VET institution are defined.
Розглянуто сутність понять «професійна етика», «педагогічна етика». Проаналізовано погляди науковців щодо складових системи морально-етичних відносин у діяльності педагога. Висвітлено проблеми формування професійної етики майбутніх інженерівпедагогів. Визначено фактори продуктивної взаємодії майстра виробничого навчання й класного керівника навчальної групи ПТНЗ.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2787
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11moafte.pdf277,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.