Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2762
Title: | СУТНІСТЬ МОТИВАЦІЙНО-ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
Other Titles: | The Essence of Motivational Value Attitude of Students to Future Careers |
Authors: | Шемигон, Н. Ю. Shemigon, N. |
Keywords: | motivation value approach motivation and value attitudes мотивация ценностный подход мотивационно- ценностное отношение когнитивный мотиви мотивація цінності ціннісний підхід мотиваційно-ціннісне ставлення когнітивний діяльнісний |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogics Academy |
Citation: | Шемигон, Наталія Юріївна. Сутність мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до майбутньої професійної діяльності [Текст] / Н. Ю. Шемигон // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 250-254. |
Abstract: | In the paper the theoretical aspects of the formation of students’ motivational-value attitude for their future profession are analyzed, internal and external motives of students’ learning
activities are considered. The nature of future experts’ motivational-value attitude for professional
work as a multi-level structure, consisting of cognitive, destination and activity components, are
determined. Проаналізовано теоретичні аспекти формування мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до майбутньої професії, розглядаються внутрішні та зовнішні мотиви навчальної діяльності студентів. Визначається сутність мотиваційно-ціннісного ставлення майбутніх спеціалістів до професійної діяльності, як багаторівневої структури, що складається з когнітивного, цільового та діяльнісного компонентів. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2762 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12snysfc.pdf | 272,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.