Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2731
Title: ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ СТРУКТУРЫ ЛИЧНОСТИ ПЕДАГОГОВ С РАЗЛИЧНЫМ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫМ СТАЖЕМ
Other Titles: Psychological Characteristics of Personality Structure of Pedagogues with Different Professional Experience
Authors: Филатова, О. В.
Filatova, O.
Keywords: psychological characteristics
personality structure
professional qualification
the structural organization of personality
психологические особенности
структура личности
профессиональный стаж
профессиональная квалификация
педагог
квалификационная категория
структурная организация личности
Issue Date: 2012
Publisher: Ukrainian Engineering Pedagogics Academy
Citation: Филатова, О. В. Психологические особенности структуры личности педагогов с различным профессиональным стажем [Текст] / О. В. Филатова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 36. - С. 159-167.
Abstract: The theme of this article is devoted to the investigation of the interaction of the professional capacity level and structural organization of the pedagogue. According to the results of the investigations the psychological sides of the teacher’s personality with various level of qualification were received. The analysis of the results shows the difference in the structure of the pedagogue’s personality depending on their qualification category.
Рассмотрена взаимосвязь уровня профессиональной квалификации и структурной организации личности педагога. По полученным в результате исследования данным построены психологические профили личности педагога с разным уровнем квалификации. Анализ результатов исследования показал разницу в структуре личности педагогов в зависимости от их квалификационной категории.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2731
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12fovdpe.pdf432,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.