Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2717
Title: | МЕТОД НАВЧАННЯ ОСНОВ ТЕОРІЇ ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ НА ОСНОВІ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМНОГО МИСЛЕННЯ |
Other Titles: | The Method of Learning the Theory Basics of the Technical Systems for the Future Engineers and Educators through the Development of Systems Thinking |
Authors: | Лазарєв, М. І. Алілуйко, С. М. Lazarev, M. Aliluyko, S. |
Keywords: | teaching method he basic theory of technical systems training of engineers and educators the formation of systems thinking active approach the structural and functional model operations and ways of thinkin подготовка инженеров-педагогов формирование системное мышление операции и формы мышления |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Ukrainian Engineering Pedagogical Academy |
Abstract: | In article a method of learning the basics of the theory of technical systems for the future engineers and educators are substantiated. The author developed a structural and functional model of the method of learning the basics of the theory of technical systems of the future engineers and educators based on activity approach and the use of basic forms of thinking (concepts, judgments, conclusions) and basic thinking operations (comparisons, highlighting the essential, abstraction, generalization, specification, classification, analysis , synthesis) |
Description: | Лазарєв, Микола Іванович. Метод навчання основ теорії технічних систем майбутніх інженерів-педагогів на основі формування системного мислення [Текст] / М. І. Лазарєв, С. М. Алілуйко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 37. - С. 240-246. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/2717 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12lmidst.pdf | 227,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.