Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/2710
Title: ВИКОРИСТАННЯ КЕЙС–МЕТОДУ ПРИ ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ
Other Titles: The Use of Case Technique During Forming the Professional Economic Terminology
Authors: Власюк, І. В.
Keywords: modeling
interactive teaching methods
situational modeling
professional terminology
case-method
professional speech
интерактивные методы обучения
ситуационное моделирование
профессиональная речь
моделювання
інтерактивні методи навчання
ситуаційне моделювання
професійна термінологія
кейс-метод
професійне мовлення
Issue Date: 4-Nov-2013
Citation: Власюк, І. В. Використання кейс-методу при формуванні професійної економічної термінології [Текст] / І. В. Власюк // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наук. праць / Укр. інж.-пед. акад. - Х. : [б. в.], 2012. - Вип. 37. - С. 196-201.
Abstract: This article is devoted to the student-economists` professional terms with using the method of situational modeling. The author considers the essence of method, the basic requirements to cases creating that could respond to aims of learning, to the influence of case-method on forming professional economic terms, and the advantages of this method in the formation of economic terminology.
Розглянуто формування професійної економічної термінології у студентів-економістів із використанням методу ситуаційного моделювання, розглянуто сутність методу, основні вимоги до створення кейсів, які б відповідали меті навчання, вплив кейс-методу на формування професійної економічної термінології, переваги використання даного методу саме при формуванні економічної термінології.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/2710
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12vivpet.pdf1,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.