Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8998
Назва: Навчальні практики як складова професійної підготовки майбутніх учителів географії у зарубіжних університетах
Інші назви: Educational practices as a component of the professional training of future geography teachers in foreign universities
Автори: Лунячек, В. Е.
Борисенко, К. Б.
Попов, В. С.
Luniachek, V.
Borysenko, K.
Popov, V.
Ключові слова: професійна підготовка
компетентність
зарубіжний досвід
майбутній вчитель географії
vocational training
competency
foreign experience
future geography teacher
Дата публікації: 2019
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Лунячек В. Е. Навчальні практики як складова професійної підготовки майбутніх учителів географії у зарубіжних університетах / В. Е. Лунячек, К. Б. Борисенко, В. С. Попов // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 65. - С. 114-123.
Серія/номер: № 65;
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлюються особливості практичної підготовки майбутніх учителів географії в зарубіжних університетах з урахуванням досвіду країн пострадянського простору, Німеччини, Великої Британіїт а США. Проведений компаративістський аналіз дозволив сформувати пропозиції щодо удосконалення професійної підготовки фахівців за цим напрямом в Україні. У роботі зроблено акцент на тих аспектах підготовки майбутнього вчителя географії, які недостатньо висвітлені у вітчизняній науковій літературі. Це перш за все алгоритми проведення навчальних практик у зарубіжних університетах, їх змістовне наповнення, місця проведення, тощо. Доведено, що зазначені підходи є доволідиверсифікованими. Особливо це стосується університетів Західної Європи та США. Аналогічні зміни відбуваються в пострадянських країнах, що стали членами Європейського Союзу. Натомість деякі країни, що входять до складу СНД, використовують традиційні схеми вищої освіти радянського періоду. У статті окремо наголошується на розгалуженості форм навчальних практик для майбутніх вчителів географії в університетах Великої Британії та Німеччини. Вивчення цього досвіду є надзвичайно актуальним в умовах модернізації вищої географічної освіти в Україні. Так, наприклад, в університетах Великої Британії переважає розгалуження надвузькою спеціалізацією у підготовці вчителів, що суттєво ускладнює можливості проведення спеціалізованих навчальних практик і суттєво впливає на формування окремих спеціальних компетентностей майбутніх вчителів географії в межах відповідної компетентнісної моделі. Автори також відзначають, що потенційно корисним для вітчизняних фахівців є досвід підготовки майбутніх вчителів географіїв США, який вирізняється значною кількістю навчальних програм, організаційних форм, орієнтацією на вимоги системи освіти певних штатів тощо. Представлена стаття є актуальною для працівників як класичних так і педагогічних університетів, що опікуються питаннями підготовки майбутнього вчителя географії для закладів загальної середньої освіти в Україні. Представлений матеріал є також корисний для студентів, що планують продовжувати навчання в зарубіжних університетах у межах існуючих сьогодні програм мобільності. This article highlights the features of practical training of future geography teachers in foreign universities, including the experience of the countries of the former Soviet Union, Germany, Great Britain and the USA. The conducted comparative analysis made it possible to formulate proposals for improving vocational training of specialists in this area in Ukraine. The work focuses on aspects of the formal training of a future geography teacher that are not adequately covered in the domestic scientific literature. Mainly, these are the algorithms for conducting educational practices in foreign universities, their meaningful content, venues and other components. It is proved that these approaches are quite diversified. This is especially true for universities in Western Europe and the USA. Similar changes are taking place in the post-Soviet countries that have become members of the European Union. But some countries that are part of the CIS use traditional higher education schemes of the Soviet Union period. The article separately notes the branching forms of educational practices for future geography teachers in universities in the UK and Germany. The study of this experience is extremely relevant in the context of the modernization of higher geographical education in Ukraine. For example, in universities of Great Britain, branching over narrow specialization in teacher training prevails. This fact significantly complicates the possibility of conducting specialized teaching practices and significantly affects the formation of individual special competencies of future geography teachers within the framework of the corresponding competency model. The authors also note that the experience of training future geography teachers in the United States is potentially useful for domestic specialists. It is distinguished by a significant number of curricula, organizational forms, orientation to the requirements of the education system of certain states and the like. The presented article is relevant to employees of both classical and pedagogical universities involved in the process of training a future geography teacher for institutions of general secondary education in Ukraine. The material presented is also useful for students who plan to continue their studies at foreign universities within the framework of mobility programs existing today.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8998
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
admin-ojs3,+13 (4).pdfDOI: 10.32820/2074-8922-2019-65-114-1231,78 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.