Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8996
Назва: | УДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ |
Інші назви: | Improvement of the activity of the head of an education institution in the area of making and implementing management decisions |
Автори: | Шалімова, І. М. Шалімова, А. С. Shalimova, I. Shalimova, A. |
Ключові слова: | заклад освіти структурна модель управлінське рішення education institution structural model management decision |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Шалімова І. М. Удосконалення діяльності керівника закладу освіти щодо прийняття та реалізації управлінських рішень / І. М. Шалімова, А. С. Шалімова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 65. - С. 95-103. |
Серія/номер: | № 65; |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена проблеміудосконаленнядіяльності керівників закладів освіти щодо прийняття та реалізації управлінських рішень. Управлінське рішення є результатом оцінки ситуації на основі аналізу інформації, прогнозування, оптимізації, вибору з безлічі можливих варіантів такого, який найкращим чином буде сприяти досягненню конкретної мети.У статті доведено, що всі функції управління закладами освіти умовно можна поділити на три групи:. Перша група, так звані цільові функції або мети діяльності, розкривають основні напрямки, завдання і зміст управлінської діяльності у закладі освіти: управління навчальним процесом, педагогічне керівництво вихованням, підвищення педагогічноїмайстерності, фінансово-господарська діяльність. Друга група функцій висвітлює алгоритм дій у процесі управління. Третя група розкриває основні соціально-психологічні аспекти управління закладом освіти: орієнтацію, мотивацію, згуртування, розвиток творчості, попередження конфліктів, стимулювання тощо.У статті зазначено, що управлінське рішення є компонентом будь-якої функції управлінської діяльності керівника організації, в тому числі і освітньої організації. Виявлено компонентний склад структури управлінського рішення, що включає такі складові: суб’єкт прийняття рішення, об’єкт рішення,предмет рішення, тобто проблема, для розв’язання якої необхідно рішення.Встановлено процедурний склад діяльності щодо прийняття рішення, якийвключає: виявлення проблеми,формування цілі і пошук альтернативних варіантів вирішення проблеми, прийняття рішення, реалізацію рішення, контроль, оцінку результату і ефективності рішення для вирішення проблеми.У статті охарактеризована система компетенцій керівника закладу освіти, яка складається зкогнітивного, операційного і особистісного компонентів.Авторами теоретично обґрунтована тарозробленаструктурна модель діяльності керівника закладу освіти щодоприйняття та реалізації управлінських рішень.У статті зазначається, що розробленамодель діяльності керівника закладу освіти щодоприйняття та реалізації управлінських рішеньможебути використана в практичній діяльності керівників закладів освіти різних типів та форм власності. The article is devoted to the problem of improving the activity of heads of education institutions in terms of making and implementing managerial decisions.The managerial decision is the result of an assessment of the situation on the basis of information analysis, forecasting, optimization, choosing from the many possible options one that will best contribute to the achievement of a specific goal.The article proves that all functions of managing education institutions can be divided into three groups. The first group consists of the so-called target functions or activity goals which reveal the main directions, tasks and content of management activity in the education establishment: management of the educational process, pedagogical guidance of education, improvement of pedagogical skills, financial and economic activity. The second group of functions highlights the algorithm of actions in the control process. The third group reveals the basic social and psychological aspects of managing an education institution: orientation, motivation, cohesion, creative development, conflict prevention, stimulation, etc.The article states that a managerial decision is a component of any function of managerial activity of the head of any organization, including organizations of education. A component composition of the management decision structure has been identified, which includes the following components: the decision-maker, the subject of the decision, the object of the decision, which is the problem that needs to be solved.The procedural composition of the decision-making activity has been established, which includes problem identification, goal formulation and search for alternative solutions to the problem, decision making, implementation of the decision, control, and evaluation of the result and effectiveness of the solution to the problem. The article describes the system of competencies of the head of an education institution, which consists of cognitive, operational and personal components.The authors have theoretically substantiated and developed a structural model of the activity of the head of an education institution in the area of making and implementing management decisions.The article states that the developed model of the activity of the head of an education institution in making and implementing managerial decisions can be used in the practical activity of the heads of education institutions of different types and forms of ownership. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8996 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
admin-ojs3,+11 (2).pdf | DOI: 10.32820/2074-8922-2019-65-95-103 | 1,68 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.