Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8987
Название: Захист об’єктів інтелектуальної власності в закладах загальної середньої освіти: проблеми на сучасному етапі
Другие названия: Protection of intellectual property objects in institutions of general secondary education: problemsat the present stage
Авторы: Лунячек, В. Е.
Кравчук, Н. Л.
Luniachek, V.
Kravchuk, N.
Ключевые слова: інтелектуальна власність
трансфер технологій
заклади загальної середньої освіти
підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
intellectual property
technology transfer
institutions of general secondary education
advanced training of pedagogical staff
Дата публикации: 2019
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Лунячек В. Е. Захист об’єктів інтелектуальної власності в закладах загальної середньої освіти: проблеми на сучасному етапі / В. Е. Лунячек, Н. Л. Кравчук // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 62. - С. 36-44.
Серия/номер: № 62;
Краткий осмотр (реферат): У роботі розглянуті актуальні проблеми захисту прав інтелектуальної власності в закладах загальної середньої освіти на основі аналізу їх діяльності, зокрема на основі роботи вчителів у рамках навчально-виховного процесу. Проаналізовано праці вчених з даного питання (зокрема вітчизняних), зроблено посилання на відповідні чинні вітчизняні нормативно-правові акти, виокремлено проблемні аспекти правового захисту інтелектуальної власності вчителів. Проаналізовано матеріали стосовно питань захисту інтелектуальної власності на шкільному і районному рівнях управління освітою (в рамках проведення семінарів, зборів, засідань методичних об’єднань та конференцій). Виділеноключові напрями методичної та адміністративної роботи з цього питання (система заходів, спрямована на інформатизацію викладацького складу у питаннях інноваційної діяльності та захисту методичних напрацювань вчителів). Розглянуто групи об’єктів творчої праці вчителів і керівників закладів освіти, які підлягають захисту як їх інноваційні напрацювання.Доведено необхідність створення дієвої системи підвищення кваліфікації для вчителів і керівників освіти у цій царині. Окрема увага приділена процедурі трансферу технологій в системі загальної середньої освіти (як комерційного так і не комерційного), підкреслено необхідність комерціалізації певних аспектів творчої роботи педагогічних працівників для підвищення ефективності творчої праці працівників системи ЗСО. Наголошено на тому, що захист прав інтелектуальної власності вчителя на його твори, сприятиме зростанню поваги до нього з боку суспільства, що є надзвичайно актуальним в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа». Виокремлено кроки, які дозволять досягти підвищення рівня творчої діяльності вчителів та створити необхідні умови для захисту інтелектуальних творів педагогічного складу. Обґрунтовано існуючі проблеми у галузі захисту інтелектуальної власності у закладах загальної середньої освіти та наведено приклади навчальних закладів на території України, які можуть сприяти інформатизації вчителів стосовно існуючих норм. The paper deals with topical issues of intellectual property protection in institutions of general secondary education on the basis of the analysis of their activities, with a special focus on teachers’ work within the teaching-learning process. The article analyzes scholarly works regarding the issue under investigation (especially the ones that belong to Ukrainian scientists), makes a reference to the relevant domestic normative legal acts in force and identifies the problematic aspects of the legal protection of teachers’ intellectual property. The article also analyzes materials concerning issues of intellectual property protection at the regional and school levels of education management (materials of seminars, sessions, meetings of methodological unions and conferences). The article highlights the key directions of methodological and administrative work related to the relevant issue (i.e. a system of measures aimed at informing teaching professionals about their innovative activity and the ways to protect their methodological works) and considers the groups of objects of creative work of teachers and heads of educational institutions that are protected as their innovative work. The paper proves the necessity of creating an effective system of the advanced training of teachers and managers of education in this field. Particular attention is paid to the technology transfer procedure in the system of general secondary education (both commercial and non-commercial), emphasizing the need to commercialize certain aspects of creative activity of teaching professionals. Special emphasis is put on the fact that the protection of intellectual property rights of teachers regarding their creative works will contribute to the growth of respect for them in society, which is extremely relevant in the context of the implementation of the New Ukrainian School Concept. The article highlights the stages leading to the increase of the level of teachers’ creative activity and to the establishment of conditions necessary to guarantee teachers’ intellectual property protection. The present paper also substantiates the topical issues of intellectual property protection in institutions of general secondary education and provides examples of educational institutions in Ukraine which can help inform teachers about the existing regulations in the field.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8987
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
admin-ojs3,+6.pdfhttps://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-62-36-44352,53 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.