Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8980
Title: | РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОГО ПЕРСОНАЛУ ЯК СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ |
Other Titles: | Development of pedagogical staffas a constituent part of creating the image of a general secondary educational institution |
Authors: | Тарасенко, І. М. Tarasenko, I. |
Keywords: | імідж імідж закладу освіти сертифікація розвиток педагогічного персоналу атестація педагогів підбір персоналу image certification image of an educational institution certification of teachers development of pedagogical staff staff recruitment |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | УІПА |
Citation: | Тарасенко І. М. Розвиток педагогічного персоналу як складова формування іміджу закладу загальної середньої освіти / І. М. Тарасенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2018. - № 61. - С. 137-144. |
Series/Report no.: | № 61; |
Abstract: | Устаттірозглянуто поняття імідж та імідж закладу освіти. Виокремлено складові формуванняіміджу закладу загальноїсередньоїосвіти.Акцентовано увагу на тому,що вумовах конкуренції між закладами освіти необхідним є вміння керівника школи проводити врівноважену науково обґрунтовану кадрову політику, оскільки вона є одним із найважливіших факторів, які впливають на формування іміджу закладу освіти. Наголошено на доцільності розвитку педагогічного персоналу як необхідної складової, що формує позитивний імідж закладу загальної середньої освіти (ЗЗСО). Виокремлено фактори, що впливають на розвиток педагогічного персоналу. Зокрема, зауважено, що серед провідних факторів, які впливають на ефективність управління персоналом у ЗЗСО, а відтак і на формування іміджу освітньої установи, є підбір персоналу, навчання та підвищення кваліфікації, атестація працівників, сертифікація педагогів, мотивація персоналу, створення належних умов праці, забезпечення соціальної захищеності персоналу, постійні контакти між керівництвом і працівниками закладу тощо. Надано модель щодо врахування факторів розвитку педагогічного персоналу ЗЗСО для формування позитивного іміджу закладу.. The article considers the concepts “image” and “image of an educational institution” and presents the components of creating the image of an institution of general secondary education. The emphasis is placed on the fact that, considering the environment ofgrowing competition between educational institutions, the ability of school heads to implement a balanced scientific-based personnel policy is absolutelynecessary since it is one of the most important factors influencing the formation of a positive image of an educational institution. The article highlights the expediency of progressive development of pedagogical staff as a key component which forms a favorable image of an institution of general secondary education. The factors influencing the development of pedagogical staff are singled out. The article specifically emphasizes that among the leading factors that impact on the effectiveness of personnel management in institutions of general secondary education, and thus the promotion of a good image of an educational institution, there can be named staff recruitment, training and advanced training, certification of employees, certification of teachers, staff motivation, creation of proper working conditions, provision of social security, permanent contacts between the leadership and employees of an institution, etc. The paper suggests a model for taking into account the factors which favor the development ofpedagogical staff of institutions of general secondary education as a prerequisite for creating a positive image of a general secondary education institution. |
URI: | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8980 |
ISSN: | 2074-8922 |
Appears in Collections: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
admin-ojs3,+13.pdf.crdownload | https://doi.org/10.32820/2074-8922-2018-61-137-144 | 407,63 kB | Unknown | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.