Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8642
Назва: Проєктування освітнього середовища закладу вищої освіти на засадах педагогічного дизайну
Інші назви: Designing the educational environment of a higher educational institution on the basis of pedagogical design
Автори: Литвин, О. В.
Lytvyn, О. V.
Ключові слова: педагогічний дизайн
проєктна діяльність
освітнє середовище
освітні потреби
pedagogical design
project activity
educational environment
educational needs
Дата публікації: 2024
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Литвин О. В. Проєктування освітнього середовища закладу вищої освіти на засадах педагогічного дизайну / О. В. Литвин // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. – Харків, 2024. – N 82. - С. 7-13.
Серія/номер: № 82;
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано принципи та особливості проєктування освітнього середовища закладу вищої освіти на засадах педагогічного дизайну, визначено сучасні тенденції підготовки майбутніх викладачів професійного навчання. Метою статті є визначення, обґрунтування та аналіз особливостей проєктування освітнього середовища закладу вищої освіти на засадах педагогічного дизайну в сучасних умовах підготовки майбутніх викладачів професійного навчання. Було виявлено та проаналізовано стадії проєктування педагогічного дизайну освітнього середовища закладу вищої освіти в сучасних умовах. Проаналізована модель проєктування педагогічного дизайну. Визначено, що знання основ педагогічного дизайну є актуальним як для викладачів, що працюють в сучасних умовах (дистанційна освіта, модернізації вищої освіти), так і для здобувачів вищої освіти – майбутніх викладачів професійного навчання, що навчаються дистанційно і деколи вирішують завдання декомпозиції пропонованої системної моделі ресурсного забезпечення дисципліни в режимі самостійної роботи. Сьогодні педагогічний дизайн - це комплексна міждисциплінарна проєктно-художня діяльність, що інтегрує природничі, технічні, гуманітарні знання, інженерне і художнє мислення, що на промисловій основі прагне до створення предметного світу в надзвичайно великій «зоні контакту» його з людиною в усіх без винятку сферах. Центральною проблемою педагогічного дизайну є створення культурно- та антропоподібного предметного світу, що естетично оцінюється як гармонійний та цілісний. Звідси особливо важливе використання поряд з інженерно-технічними та природничими знаннями засобів гуманітарних дисциплін – філософії, культурології, соціології, психології. Таким чином, педагогічний дизайн може розглядатися як одна з найважливіших складових підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів, а також технологією самоактуалізації здобувачів освіти, що реалізується в сучасних умовах.
The article analyzes the principles and features of designing the educational environment of higher education based on pedagogical design, and identifies current trends in the training of future vocational education teachers. The purpose of the article is to identify, substantiate and analyze the features of designing an educational environment of higher education based on pedagogical design in modern conditions for training future vocational teachers. The stages of designing the pedagogical design of the educational environment of higher education in modern conditions were identified and analyzed. The instructional design design model is analyzed. It has been determined that knowledge of the fundamentals of pedagogical design is very important both for teachers working in modern conditions (distance education, modernization of higher education), and for applicants for higher education - studying remotely and sometimes solving the problem of decomposing the proposed system model of future teachers of vocational training. resource provision of the discipline in the mode of independent work Today, pedagogical design is a complex interdisciplinary design and artistic activity that integrates natural, technical, humanitarian knowledge, engineering and artistic thinking, striving on an industrial basis to create a subject world in an extremely large “contact zone” of it with a person in all areas without exception. The central problem of pedagogical design is the creation of a culturally and anthropologically similar objective world, aesthetically assessed as harmonious and holistic. Hence, it is especially important to use, along with engineering, technical and natural knowledge, the means of the humanities - philosophy, cultural studies, sociology, psychology. Thus, pedagogical design can be considered as one of the most important components of the training and retraining of teaching staff, as well as a technology for self-actualization of education seekers implemented in modern conditions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8642
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Литвин+О..pdfстаття у Пробл.інж.-пед.освіти2,38 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.