Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8467
Title: ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ФІЗИКИ В ЗАРУБІЖНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ
Other Titles: Peculiarities of Training Physicists in Universities Abroad
Authors: Лунячек, О. В.
Luniachek, О.
Keywords: магістр із прикладної фізики
магістр із теоретичної фізики
магістр із ядерної фізики
магістерський рівень освіти в Європі
Master in Applied Physics
Master in Theoretical Physics
Master in Nuclear Physics
Master's Degree educational level in Europe
Issue Date: 2019
Publisher: УІПА
Citation: Лунячек О. В. Особливості підготовки фахівців із фізики в зарубіжних університетах / О. В. Лунячек // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2019. - № 63. - С. 96-104.
Series/Report no.: № 63;
Abstract: У роботі висвітлено особливості процесу професійної підготовки кадрів у галузі фізики за пост бакалаврськими програмами у вищих навчальних закладах деяких країн Європи, Північної Америки та Австралії, проаналізовано алгоритм навчального процесу, зміст відповідних навчальних планів та інші підходи до організації навчального процесу. У роботі доведено зростання ролі професійної підготовки з фізики в контексті подальшого розвитку ядерної енергетики, багатьох напрямів фундаментальних наукових досліджень. Акцент зроблено на важливості компаративістських досліджень в епоху глобалізації. Разом із тим підкреслено, що переважна більшість робіт із компаративістики висвітлює процеси в загальній середній освіті розвинених країн світу. У той же час недостатня увага приділяється аналізу основних тенденцій у професійній підготовці фахівців із вищою освітою в зарубіжних університетах, особливо фахівців природничих дисциплін. У роботі також надано аналіз дисертаційних досліджень із педагогіки, які розглядають теорію і методику професійної освіти фахівців із фізики. Доведено, що відповідне проблемне поле представлене сьогодні одиничними роботами, які не висвітлюють феномен, що розглядається в повному обсязі. Представлені в роботі узагальнення проведені на основі аналізу магістерських програм із фізики та програм, які готують доктора філософії (Phd), що реалізуються в Мюнхенському і Гамбургському університетах (Німеччина), Вищій Школі Еколь Нормаль (Франція), консорціумі ядерної освіти Великої Британії (об’єднує 12 університетів), Массачусетському Технологічному Інституті та Університеті Каліфорнії (США), Університетах Мельбурна і Сіднея (Австралія). У роботі зроблено висновок щодо необхідності прийняття низки заходів управлінського і навчально-методичного характеру, які дозволять Україні повернути позиції одного з лідерів у наданні вищої фізичної освіти. Акцент зроблено на підписанні двосторонніх договорів із зарубіжними університетами щодо взаємного обміну представниками професорсько-викладацького складу, що готують фахівців із фізики та домовленостей щодо стажування студентів у провідних європейських, північно-американських та австралійських лабораторіях.
The paper highlights peculiarities of the vocational training process in the field of physics for postBachelor's degree programs in higher educational institutions of some countries of Europe, North America and Australia, analyzes the algorithm of the educational process, the contents of the relevant curricula and other approaches to the organization of the educational process. The article substantiates the role of vocational training in physics in the context of the further development in the nuclear industry and many other areas of fundamental research. The emphasis is placed on the importance of comparative studies in the era of globalization. At the same time, particular attention is drawn to the fact that the vast majority of comparative studies highlight the processes in the general secondary education of the developed countries of the world. Meanwhile, insufficient attention is paid to the analysis of the main tendencies in vocational training of specialists with higher education in foreign universities, especially specialists in natural sciences. The paper also provides an analysis of doctoral research works on pedagogy that deal with the theory and methodology of vocational training of specialists in physics. The corresponding problem field is currently proved to be presented by few works which do not consider the phenomenon in full. The generalizations made in this paper are based on the analysis of Master's programs in physics and PhD programs that are being implemented at the Munich and Hamburg Universities (Germany), the Higher School of Ecole Normale (France), the United Kingdom's Nuclear Technology Education Consortium (which unites 12 universities), the Massachusetts Institute of Technology and the University of California (USA), Melbourne and Sydney Universities (Australia). The paper concludes that it is necessary to adopt a series of measures of managerial and educationalmethodological nature that will allow Ukraine to return the position of one of the leaders in providing higher education in the field of physics. The emphasis is put on signing bilateral agreements with foreign universities on the mutual exchange of faculty members who train future physicists and arrangements for student internships in leading European, North American and Australian laboratories.
URI: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8467
ISSN: 2074-8922
Appears in Collections:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdfЛунячек О.В.332,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.