Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8451
Назва: ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ, ОСНОВНІ ПЕРІОДИ ТА НАПРЯМИ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ О.О. БОГОМОЛЬЦЯ
Інші назви: Life path, main periods and scientific activity directions of A.A. Bogomolets
Автори: Шарлай, Н. М.
Sharlai, N.
Ключові слова: О. О. Богомолець
наукова діяльність
життєвий шлях
педагогічні погляди
A. A.Bogomolets
scientific activity
life path
pedagogical views
Дата публікації: 2020
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Шарлай Н. М. Життєвий шлях, основні періоди та напрями наукової діяльності О. О. Богомольця / Н. М. Шарлай // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 155-161.
Серія/номер: № 67;
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлюються провідні аспекти науково – педагогічної діяльності Олександра Олександровича Богомольця розвитку медичної науки. Метою статті являється науково – організаційна та педагогічна діяльність О.О. Богомольця. Для вирішення поставленої мети досягнуто вирішенням таких завдань. Проаналізувати історико – педагогічну та наукову літературу, а також публікації у періодичних виданнях XIX – XX ст., визначити прогресивні й традиційні підходи, практичний досвід, педагогічну спадщину минулого. В результаті проведеного історичного аналізу описано біографічний нарис життя та професійної діяльності видатного вченого Олександра Олександровича Богомольця, визначено хронологічні періоди професійної діяльності. Обґрунтовано внесок Олександра Богомольця у розвиток викладацької діяльності й фактори формування ідей професійної медичної освіти у науковопедагогічній спадщині. Аналізуючи досвід діячів освіти, а саме: В. Сухомлинського, А Макаренка, Ю. Дзеровича, А. Волошина, Г Ващенка, А Животка, О Барвінського, Я. Кузьміва, А. Крушельницького, І. Огієнка, С. Сірополка, та ін., учені прагнули визначити шляхи подальшого розвитку та перспективи вдосконалення освіти й виховання. Останніми роками вчені розглядають дослідження педагогічних персоналій на новому рівні, аналізуючи їх в сукупності системи особистісних, соціальних і внутрішньо наукових детермінант. Освітні діячі сучасної України переважно визначають науковців за певними критеріями, а саме: педагогів з наковим життєвим шляхом та професійним педагогічним кредом; педагогів, які працювали в парадигмі національної педагогіки; яскравих науковців, що очолювали культурноосвітні товариства, педагогічні організації тощо. Водночас педагогічний доробок видатних науковців, що мали наукові школи на теренах усього колишнього Радянського Союзу і блискуче впливали на формування наукових національних еліт в XX ст., коли на українських землях відбувався процес розвитку системи вищої освіти, посилення боротьби між комуністичною та національною ідеями, коли було висунуто концепцію нації (національної свідомості) і концепцію «радянської людини», відбувалася активна просвітницька робота тощо, залишився недостатньо вивченим, що порушує цілісність вітчизняної історії освіти.
The leading aspects of scientific - pedagogical activity of Alexander Alexandrovich Bogomolets of medical science development are covered in the article. The purpose of the article is the scientific - organizational and pedagogical activities of Alexander Bogomolets. The problem solution is achieved by solving the following following tasks: to analyze historical - pedagogical and scientific literature, as well as publications in periodicals of XIX - XX centuries, to determine progressive and traditional approaches, practical experience, pedagogical heritage of the past. As a result of the historical analysis, a biographical sketch of the life and professional activity of the outstanding scientist Alexander Alexandrovich Bogomolets is described, chronological periods of professional activity are determined. The contribution of Alexander Bogomolets to the development of teaching activities and the factors of forming the ideas of professional medical education in the scientific and pedagogical heritage are substantiated. Analyzing the experience of educators, namely: V. Sukhomlinsky, and Makarenko, Y. Dzerovich, A. Voloshin, G. Vashchenko, and А.Zhivotka, V. Barvinsky, Y. Kuzmiv, A. Krushelnitsky, I. Ogienko, S. Syropolka, and others ., scientists ought to determine the ways of further development and prospects for improving education and upbringing. In recent years, scientists have been considering studies of pedagogical personalities at a new level, analyzing them in the aggregate of the system of personal, social and internally scientific determinants. Scientists of modern Ukraine basically justify the educators according to Specific criteria: teachers on the same vital Way and professional pedagogical moto; educators who worked in the paradigm of national pedagogy; Bright scientists that led cultural and educational societies, pedagogical organizations, etc. At the same time, the pedagogical heritage of prominent scientists that small scientific schools in the entire former Soviet Union and bliskuchii were invested in the formation of scientific national elites in the XX century, when the process of higher education system development took place on Ukrainian lands, the struggle between the communist and national ideas intensified, when the concept of nation (national consciousness) and the concept of “Soviet man” were put forward, active educational work took place, etc., remained insufficiently studied that violates the integrity of the domestic history of education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8451
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19.pdfШарлай Н. М.292,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.