Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8447
Назва: ФОРМИ РОБОТИ З РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Інші назви: Forms of work on the development of methodological competence of technology teachers in the postgraduate education system
Автори: Покроєва, Л. Д.
Остапенко, А. С.
Pokroeva, L.
Ostapenko, A.
Ключові слова: методична компетентність
структура методичної компетентності вчителя
етапи розвитку методичної компетентності вчителя технологій
післядипломна освіта
methodological competency
the structure of methodological competency of the teacher
stages of methodological competency development of a technology teacher
postgraduate education
Дата публікації: 2020
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Покроєва Л. Д. Форми роботи з розвитку методичної компетентності вчителів технологій у системі післядипломної освіти / Л. Д. Покроєва, А. С. Остапенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 120-129.
Серія/номер: № 67;
Короткий огляд (реферат): Державна політика у сфері освіти в Україні спрямована на реформування системи освіти на засадах гуманізму, людиноцентризму, особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів; запровадження кращого світового досвіду, демократизацію системи освіти, академічну свободу вчителя. У статті йдеться, які форми роботи щодо розвитку методичної компетентності вчителя технологій використовуються в системі післядипломної педагогічної освіти. Розкрито завдання щодо роботи з учителями на різних етапах розвитку методичної компетентності під час навчання на курсах підвищення кваліфікації: діагностичному, мотиваційному, діяльнісно-технологічному, рефлексивному з урахуванням особливостей кожної складової методичної компетентності учителя та сучасних принципів побудови освітнього процесу в закладі післядипломної педагогічної освіти. Стаття містить аналіз наукових джерел, який показує, що існує значна кількість праць, присвячених упровадженню компетентнісного підходу в професійній підготовці вчителів. У той же час, недостатньо дослідженим є питання розвитку методичної компетентності учителів технологій на різних етапах їх професійної діяльності та під час навчання на курсах підвищення кваліфікації. Особливості навчання вчителів на кожному етапі розвитку методичної компетентності викладено відповідно до Закону України «Про освіту» (2017 рік), з урахуванням принципів Концепції Нової української школи, завдань Державного стандарту загальної середньої освіти як основи змістовного наповнення освітнього процесу та чинних навчальних програм із трудового навчання та технологій. У статті визначено мету курсів підвищення кваліфікації вчителів технологій; показано структурні компоненти методичної компетентності вчителя технологій; схарактеризовані етапи розвитку методичної компетентності та форми роботи відповідно на кожному етапі. Структурні компоненти методичної компетентності визначають зміст і форми роботи з учителями під час навчання на курсах підвищення кваліфікації. Також у статті перелічено критерії інноваційності форм роботи з учителями технологій на курсах підвищення кваліфікації та в методичній діяльності. Визначено умови проектування інноваційних форм організації освітнього процесу в системі підвищення кваліфікації вчителів технологій.
The public policy on education in Ukraine is aimed to reform the system of education by the principles of humanism, humancentrism, person oriented and competence approach; to imply the best world experience, to democratize the system of education, the academic freedom of a teacher. This article describes what forms of work for developing the methodological competence of a technology teacher are used in the postgraduate education system. It is described the objectives of teachers training at different stages of methodological competency development during their attendance of the skills development courses, such as: diagnostic, motivational, activity-technological, reflexive, taking into account the peculiarities of every component of teacher’s methodological competency and modern principles of educational process construction in the institution of postgraduate pedagogical education. The article contains the analysis of the scientific sources that shows the existence of the significant number of works dedicated to the implementation of the competency approach in the professional teacher training. At the same time, the issue of teachers’ technologies methodological competency development at different stages of their professional activity and during their attendance of the skills development courses is researched insufficiently. The peculiarities of teacher training at every stage of development of methodological competency are outlined in accordance with the Law of Ukraine “On Education” (2017), considering the principles of Conception of the New Ukrainian School, objectives of the State Standard of General Secondary Education as basis of substantive content of educational process and current curriculum on manual skills and technologies. The article defines the purpose of technology teachers advanced training; describes the structural components of the methodological competence of a technology teacher; the stages of development of methodological competence. The forms of work, respectively, at each stage are characterized. The structural components of the methodological competence determine the content and forms of work with teachers during training in continuing education courses. The article also lists the criteria for innovative forms of work with technology teachers in continuing education courses and methodological activities. The conditions for the design of organization innovative forms of the educational process in the advanced training system for teacher-technologists are determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8447
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdfПокроєва Л.Д., Остапенко А.С.333,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.