Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8446
Назва: ОЦІНЮВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СФЕРІ ОХОРОНИ І ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ КВАЛІМЕТРІЇ
Інші назви: Assessment of the competence formation in the security and protection of intellectual property rights field among employees of general secondary education institutions by means of qualimetry
Автори: Лунячек, В. Е.
Рубан, Н. П.
Кравчук, Н. Л.
Lunіachek, V.
Ruban, N.
Kravchuk, N.
Ключові слова: кваліметрія
компетентність
права інтелектуальної власності
працівники закладів загальної середньої освіти
qualimetry
competence
intellectual property rights
employees of institutions of general secondary education
Дата публікації: 2020
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Лунячек В. Е. Оцінювання сформованості компетентності в сфері охорони і захисту прав інтелектуальної власності у працівників закладів загальної середньої освіти засобами кваліметрії / В. Е. Лунячек, Н. П. Рубан, Н. Л. Кравчук // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 108-119.
Серія/номер: № 67;
Короткий огляд (реферат): У роботі представлено матеріали, що висвітлюють процес оцінювання компетентності працівників закладів загальної середньої освіти в сфері інтелектуальної власності засобами кваліметрії, що є важливою складовою позитивної динаміки їх інтегральної компетентності в умовах інноваційного розвитку освіти. Детально розглянуто праці вітчизняних і зарубіжних вчених щодо педагогічної кваліметрії, які активно займаються розробкою факторно-критеріальних моделей для оцінювання окремих компетентностей педагогічних і науково-педагогічних працівників. Доведено актуальність створення процедур вимірювання сформованості окремих компетентностей педагогічних працівників у межах формування й удосконалення протягом життя їх інтегральної професійної компетентності. В роботі створено процедуру вимірювання рівня сформованості компетентності працівників закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в специфічній сфері - сфері охорони і захисту прав інтелектуальної власності. Авторами розроблено факторно-критеріальну модель «Оцінка рівня сформованості компетентності вчителя ЗЗСО в сфері інтелектуальної власності». В моделі факторами виступили компетентності, що заявлені авторами у компетентнісній моделі вчителя ЗЗСО в сфері інтелектуальної власності, а критерії сформульовані виходячи зі структури кожної компетентності, тобто відповідних знань, умінь, навичок та інших особистих і професійних якостей. Описано використання інструментарію для визначення критеріїв. Експертами оцінювання у процесі побудови та використання розробленої факторно-критеріальної моделі виступили провідні фахівці сфери інтелектуальної власності, що одночасно є провідними фахівцями сфери освіти. Для розуміння процедури вимірювання за окремими критеріями наведено кілька прикладів інструментарію, що був використаний. Наголошено, що важливим аспектом комплексного вирішення питання запровадження кваліметричного підходу в системі освіти є запровадження відповідних навчальних дисциплін у навчальні плани підготовки фахівців у ЗВО педагогічного спрямування, також доцільним є проведення спеціальних навчальних семінарів для керівників ЗЗСО щодо запровадження кваліметричного підходу в їх практичну діяльність.
The paper presents materials that highlight the process of assessing the employees competence of general secondary education institutions in the field of intellectual property by means of qualimetry, which is an important component of the positive dynamics of their integral competence in the context of innovative development of education. The works of domestic and foreign scientists on pedagogical qualimetry, who are actively involved in the development of factor-criterion models for assessing individual competencies of pedagogical and scientific-pedagogical workers are considered in detail. The urgency of the creation of procedures for measuring the formation of individual competencies of teachers in the framework of the formation and improvement of their integral professional competence in the course of life has been proved. The work created a procedure for measuring the level of employees competence formation of general secondary education institutions (UESO) in a specific area - the sphere of security and protection of intellectual property rights. The authors have developed a factor-criterion model "Assessment of the teacher competence formation level of educational institutions in the intellectual property field ". The model shows the competencied factors that were previously declared by the authors in the competence model of the teacher of the USE in the intellectual property field, and the criteria are formulated based on the structure of each competence, that is, the corresponding knowledge, skills, abilities and other personal and professional qualities. The use of tools for determining criteria is described. Assessment experts in the process of constructing and using the developed factor-criterion model were the leading specialists in the field of intellectual property, who are also the leading specialists in the field of education. To understand the measurement procedure, according to individual criteria, several examples of the instruments are given. It is noted that an important aspect of a comprehensive solution to the issue of introducing a qualimetric approach in the education system is the introduction of relevant academic disciplines into the curricula for training specialists in higher education institutions of a pedagogical direction is advisable to conduct special training seminars for heads of educational institutions on the introduction of a qualimetric approach into their practice.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8446
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdfЛунячек В.Е.1 , Рубан Н.П.1 , Кравчук Н.Л.414,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.