Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8443
Название: | ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗІ ШКОЛЯРАМИ |
Другие названия: | The program for the development of readiness for the implementation of educational work of future teachers of musical art with schoolchildren |
Авторы: | Кузнецова, О. А. Kuznetsova, О. |
Ключевые слова: | майбутні вчителі музичного мистецтва методична підготовка до просвітницької роботи зі школярами готовність до просвітницької роботи у школі емпатія future teachers of musical art methodological preparation for educational work with schoolchildren readiness for educational work at school empathy |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | УІПА |
Библиографическое описание: | Кузнецова О. А. Програма формування готовності до реалізації просвітницької роботи майбутніх учителів музичного мистецтва зі школярами / О. А. Кузнецова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 81-91. |
Серия/номер: | № 67; |
Краткий осмотр (реферат): | У статті подано результати авторської розробки педагогічних критеріїв і показників готовності
до музично-просвітницької діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва зі школярами, а саме:
мотиваційно-пізнавальний, який характеризується критерієм міри вмотивованості на реалізацію
музично-просвітницьку діяльність зі школярами; рефлексивний компонент із рефлективністю як
критерієм; когнітивно-направлений, що виражається в обізнаності та інструментальній озброєності в
методах і формах музично-просвітницької роботи; комунікативно-емпатійний компонент, виражений
у критеріях міри розвитку емпатії, комунікативних та організаційних здатностей; творчо-діяльнісний
із такими критеріями, як абнотивність, креативність та естетичні здібності.
Автором експериментально підтверджено ефективність розробленої й апробованої методичної
системи підготовки майбутніх учителів музики до просвітницької роботи зі школярами.
Підтверджено ефективність формувального експерименту, який проходив у три етапи: інформаційноорганізаційний, спрямований на формування мотиваційно-пізнавального та рефлексивноусвідомлюваного компонентів, операційно-інтегрований, спрямований на розвиток когнітивнонаправленого та комунікативно-емпатійного компонентів, а також творчо-репрезентативний,
спрямований на формування рефлексивно-усвідомлюваного та творчо-діяльнісного компонентів. В
експериментальній групі зафіксовано статистично значуще зростання показників мотивації участі у
музично-просвітницькій діяльності зі школярами, обізнаності в методах та формах музичнопросвітницької роботи, невербальної креативності, рефлективності, емпатії, організаційних та
комунікативних здатностей, естетичних здібностей та абнотивності, натомість у контрольній групі
рівень цих показників не змінився. Залучення студентів до системи підготовки до музичнопросвітницької роботи позитивно позначилось на усіх критеріях готовності до цього виду фахової
діяльності, особливо на показниках мотиваційного та організаційно-творчого критеріїв. The article presents the results of the author's development of pedagogical criteria and indicators of readiness for musical and educational activities of future teachers of musical art with students, namely: motivational and cognitive, which is characterized by the criterion of the degree of motivation for the implementation of musical and educational activities with students; reflective component with reflectivity as a criterion; cognitively oriented, which is expressed in awareness and instrumental armament in the methods and forms of musical educational work; communicative-empathic component, expressed in terms of the degree of development of empathy, communicative and organizational abilities; creative and active with such criteria as abnotivity, creativity and aesthetic abilities. The author experimentally confirmed the effectiveness of the developed and tested methodological system for preparing future music teachers for educational work with schoolchildren. The effectiveness of the formative experiment was confirmed, which took place in three stages: information-organizational, aimed at the formation of motivational-cognitive and reflective-conscious components, operationally integrated, aimed at the development of cognitive-oriented and communicative-empathic components, as well as creatively representative, aimed at the formation of reflective-conscious and creatively active components. The experimental group recorded a statistically significant increase in the indicators of motivation to participate in music education with schoolchildren, awareness of the methods and forms of music education, non-verbal creativity, reflectivity, empathy, organizational and communication skills, aesthetic abilities and abnotivity, and in the control group the level of these indicators have not changed. Attracting students to the system of preparation for musical and educational work had a positive effect on any conditions of readiness for this type of professional activity, especially on the indicators of motivational and organizational-creative criteria. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8443 |
ISSN: | 2074-8922 |
Располагается в коллекциях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
11.pdf | Кузнецова О.А. | 338,9 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.