Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8442
Назва: PEDAGOGICAL CONDITIONS OF COMMUNICATIVE COMPETENCE DEVELOPMENT OF FUTURE TEACHERS OF ENGINEERING DISCIPLINES
Інші назви: Педагогічні умови розвитку комунікативної компетентності майбутніх викладачів технічних дисциплін
Автори: Zelenin, G. I.
Зеленін, Г. І.
Ключові слова: future teacher of engineering disciplines
communicative competence
project-based learning (web-projects)
case study method
майбутній викладач технічних дисциплін
комунікативна компетенція
проектне навчання (веб-проекти)
метод кейсів
Дата публікації: 2020
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Zelenin G. I. Pedagogical conditions of communicative competence development of future teachers of engineering disciplines / G. I. Zelenin // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 74-80.
Серія/номер: № 67;
Короткий огляд (реферат): The article attempts to concretize the concept of «communicative competence» of future teachers of engineering disciplines as dynamic integrative professionally-important personal quality, providing the productive intercultural professional interaction in solving engineering and pedagogical problems and communication situations in the process of pedagogical activity, and including the motivationally-valuable, cognitive, activity, reflexive and evaluative components ; to substantiate and develop the pedagogical conditions for formation of communicative competence. The author of the article emphasizes that the communicative competence development of future teachers of engineering disciplines will be effective under the following pedagogical conditions: the enrichment of training content with material, updating the value of interpersonal and intercultural professional communication, which is reflected in the expansion of the content by providing the intellectual development of the students and the development of metacapabilities, metaknowledge, professional and personal qualities through the implementation of the principles of thematic interdisciplinary integration, diversity, multifunctionality and dynamism; substantive and continuous updating of the communicative educational environment as a cooperative product and as a process of communicative interaction, based on the systematic integration of human and professional contexts; activation of student activities in the communicative educational environment by student-centered pedagogical technologies using the pedagogical support of students. The article identifies the need to use the principle of thematic interdisciplinary integration as a way of pedagogical conditions realization, providing the communicative competence development, in which the ability to work well as part of a team, cooperation and social adaptation skills are developed and formed, significant for communicative competence. The author proposes a way to implement the principle of thematic interdisciplinary integration in the form of project methods, web projects, and portfolio as effective ways to create a meaningful, professional, creative/research product, which contributes to the communication skills intensification of future teachers of engineering disciplines.
У статті зроблена спроба конкретизувати поняття «комунікативної компетентності» майбутніх викладачів технічних дисциплін, як динамічної інтеграційної професійно-важливої особистісної якості, що дозволяє здійснювати продуктивні міжкультурні професійні контакти при вирішенні інженерно-педагогічних завдань і ситуацій спілкування в рамках педагогічної діяльності та включає компоненти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивно-оцінний; обґрунтувати та розробити педагогічні умови формування комунікативної компетентності Автор статті наголошує, що формування комунікативної компетентності майбутніх викладачів технічних дисциплін буде результативним при реалізації наступних педагогічних умов: збагачення змісту освіти матеріалом, актуалізує ціннісне ставлення до міжособистісної, міжкультурної професійної комунікації, що включає розширенні змісту матеріалом, забезпечує інтелектуальний розвиток студентів, формування метаздібностей, метазнання, професійних і особистісних якостей за допомогою реалізації принципів тематичної міждисциплінарної інтеграції, різноманіття, багатофункціональності, динамічності; змістовне наповнення і безперервне актуальне оновлення комунікативного освітнього середовища, як спільного продукту і як процесу комунікативної взаємодії на основі системної інтеграції гуманітарних і професійних контекстів; активізація діяльності студентів в комунікативної освітньому середовищі особистісно-орієнтованими педагогічними технологіями з педагогічним супроводом студентів. У статті підкреслюється необхідність використання принципу тематичної міждисциплінарної інтеграції як одного з засобів реалізації педагогічних умов, що сприяють формуванню комунікативної компетентності, при якому закладаються і формуються значущі для комунікативної компетентності вміння працювати в команді, готовність до співпраці, здатність до соціальної адаптації. Автор пропонує спосіб реалізації принципу тематичної міждисциплінарної інтеграції у вигляді застосування методів проектів, веб-проектів, портфоліо як ефективних засобів створення змістовного, професійно-значущого, творчого/науково-дослідного продукту, робота над яким сприяє активізації комунікативних здібностей майбутніх викладачів технічних дисциплін.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8442
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdfZelenin G. I.255,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.