Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8436
Назва: | ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЯК ПРОЦЕС |
Інші назви: | Forming of critical thinking of future primary school teachers as a process |
Автори: | Починкова, М. М. Pochynkova, М. |
Ключові слова: | педагогічна діяльність критичне мислення майбутні учителі початкової школи педагогічний процес critical thinking future teachers of primary school pedagogical process pedagogical activity |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Починкова М. М. Формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи як процес / М. М. Починкова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 67. - С. 18-26. |
Серія/номер: | № 67; |
Короткий огляд (реферат): | Актуальність дослідження зумовлена вимогами часу, передусім інформатизацією всіх галузей
суспільної діяльності, які потребують у людини спеціальних умінь і навичок роботи з інформацією.
Однією з таких навичок, на думку дослідниці, є критичне мислення, розвиток якого має бути
цілеспрямованим процесом і забезпечувати успіх у професійній діяльності. Наукові дослідження з
цієї проблематики присвячені переважно розвитку мислення учнів школи, однак сучасна вища освіта
в Україні потребує також упровадження технології критичного мислення, зокрема в процесі
професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.
Мета статті ‒ розкрити зміст і структуру основних педагогічних понять дослідження: розвиток,
формування, педагогічний процес, педагогічна діяльність.
Завдання полягають в аналізі наукової педагогічної літератури з проблеми дослідження; у
розмежуванні понять «формування» й «розвиток», «педагогічний процес» і «педагогічна діяльність»;
визначенні доцільності вживання тієї чи тієї дефініції в розробці проблеми формування критичного
мислення в процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.
За результатами аналізу наукової літератури автором було визначено, що формування
критичного мислення у процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи як
процес ґрунтується на основних педагогічних поняттях: формування і розвиток, педагогічний процес
і педагогічна діяльність. У педагогічних дослідженнях необхідно розмежовувати кожну дефініцію у
визначених парах. Розвиток – це специфічний процес зміни, результатом якого є виникнення якісно
нового, поступальний процес сходження від нижчого до вищого, від простого до складного. У світлі
нашого дослідження більш доцільно говорити про формування як окреслений у межах часу процес,
спираючись на технологію розвитку критичного мислення майбутніх учителів початкової школи.
При цьому формування є процесом, а оскільки наше дослідження є педагогічним, то ми розкриваємо
його особливості як педагогічного процесу. Педагогічний процес розглядається як діяльність і як
система, а поняття «педагогічна діяльність» – як засіб реалізації педагогічного процесу. Actuality of the research is predefined by the requirements of time, namely by informatization of all social scenes, that need for humen special abilities and skills of work with information. In opinion of the researcher one of such is critical thinking which development must be a purposeful process and provides success with professional activity. Scientific researches of these problematics are devoted mainly to thinking development of school students, however modern higher education in Ukraine needs also introduction of technology of critical thinking, in particular in the process of professional preparation of future primary school teachers. The aim of the article is to expose content and structure of basic pedagogical concepts of the research: development, forming, pedagogical process, pedagogical activity. The tasks involve analysis of scientific pedagogical literature on the issue of the research; differentiation of concepts "forming" and "development", "pedagogical process" and "pedagogical activity"; determination of usage expediency of one or another definition in development of problem of critical thinking forming in the process of professional preparation of future primary school teachers. According to the results of scientific literature analysis the author defined that forming of critical thinking in the process of professional preparation of future primary school teachers as a process is based on main pedagogical concepts: forming and development, pedagogical process and pedagogical activity. It is necessary to separate each definition in certain pairs in pedagogical researches. Development is a specific process of change, the result of which is appearance of qualitatively new ongoing process of ascent from the lowest to the highest, from simple to difficult. In the light of our research it is more appropriate to talk about forming as a process outlined within the limits of time, leaning on technology of development of critical thinking of future primary school teachers. Thus forming is a process and as a research is pedagogical process, so we expose its features as a pedagogical process. The pedagogical process is examined as an activity and system, and the concept "pedagogical activity" is examined as means of realization of pedagogical process. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8436 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
4.pdf | Починкова М. М. | 326,76 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.