Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8428
Название: ЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Другие названия: The importance of pedagogical internships for promoting social values among future teachers of preschool education
Авторы: Харківська, А. А.
Молчанюк, О.В.
Kharkivska, A.
Molchaniuk, O.
Ключевые слова: педагогічна практика
соціальні цінності
майбутній педагог
дошкільна освіта
pedagogical internship
social values
future teacher
preschool education
Дата публикации: 2020
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Харківська А. А. Значення педагогічної практики для виховання соціальних цінностей у майбутніх педагогів дошкільної освіти / А. А. Харківська, О. В. Молчанюк // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 68. - С. 141-149.
Серия/номер: № 68;
Краткий осмотр (реферат): Дослідження присвячено значенню педагогічної практики для майбутніх фахівців галузі дошкільної освіти. Автором визначено, що практика забезпечує узагальнення та систематизацію теоретичних знань, здобутих у закладі вищої освіти, формуванню практичних умінь, необхідних для якісного виконання професійних обов’язків, розвиток педагогічного мислення, професійних здібностей, гармонійний розвиток особистості загалом, надає можливість реалізовувати виховні завдання. Установлено, що мета практики полягає в оволодінні сучасними технологіями, методами та прийомами обраної професії, формуванні відповідних умінь і навичок. Серед завдань педагогічної практики є такі: формування творчих здібностей, індивідуального педагогічного стилю, вивчення передового педагогічного досвіду, виховання цінностей та духовної культури особистості. З’ясовано, що для вирішення завдань, які постають перед здобувачами вищої освіти необхідно враховувати певні підходи (аксіологічний, системний, акмеологічний, діяльнісний, особистісний) освітнього процесу, так і виховного зокрема. Аналіз науково-педагогічної літератури засвідчив, що аксологічний підхід передбачає врахування цінностей, як кожної людини, так і соціуму в цілому; системний підхід – розуміння всіх об’єктів освітнього процесу як єдиної системи; акмеологічний підхід – постійний розвиток, самовдосконалення особистості в її професійній діяльності; діяльнісний підхід – визнання діяльності першоосновою розвитку людини; особистісний підхід – урахування індивідуальності особистості. У статті досліджено роль цінностей, зокрема соціальних, а також важливість процесу виховання соціальних цінностей для майбутніх педагогів дошкільної освіти. Автором установлено, що ця категорія цінностей є значущою для майбутнього вихователя, оскільки педагогічна професія є соціальною і вимагає від нього сформованості стійких переконань і принципів, а також урахування особливостей кожного вихованця. Визначено, що саме педагогічна практика сприяє досягненню позитивних результатів у вихованні соціальних цінностей у майбутніх педагогів дошкільної освіти, оскільки занурюючись у професію педагога, спілкуючись із дітьми, набуває розвитку аксіосфера особистості здобувача вищої освіти.
The research is devoted to the importance of pedagogical internships for future specialists in the field of preschool education. The author determined that pedagogical internships provide generalization and systematization of theoretical knowledge acquired in higher education institutions, acquisition of practical skills necessary to perform professional duties well, development of pedagogical thinking, professional abilities, harmonious personality development in general, and offer an opportunity to carry out other educational tasks. The paper substantiates that the purpose of doing an internship is to master modern technologies, methods and techniques of the chosen profession, and to learn relevant skills and abilities. The objectives of pedagogical internships include developing creative abilities and an individual pedagogical style, studying advanced pedagogical experience, developing values and spiritual culture of every individual. It was found that to solve the problems faced by higher education seekers, it is necessary to take into account certain approaches (axiological, systemic, acmeological, activity-based, personal) of the educational process, and upbringing in particular. The analysis of the scientific and pedagogical literature showed that the axological approach involves taking into account the values of each person and society as a whole; the systemic approach means perceiving all objects of the educational process as a single system; the acmeological approach is about constant development and self-improvement of the individual in their professional activity; the activity-based approach considers activity to be the basis of human development; the personal approach means taking into account the individuality of the human being. The article examines the role of values, including social ones, as well as the importance of the process of promoting social values among future preschool teachers. The author found that this category of values is important for the future educator, because the teaching profession is social and requires having stable beliefs and principles, as well as paying attention to the characteristics of every single child. Pedagogical internships are proved to contribute to the achievement of positive results in promoting social values among future teachers of preschool education, as the axiosphere of the personality of higher education students develops as they dive into the teaching profession and get to communicate with children.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8428
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
17.pdfХарківська А. А., Молчанюк О.В248,58 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.