Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8422
Название: ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СФЕРІ ОХОРОНИ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ВИПУСКНИКІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Другие названия: Technology for the formation of competence in the protection and defense of intellectual property rights of graduates of pedagogical institution of higher education
Авторы: Кулаковський, О. М.
Kulakovskyi, О.
Ключевые слова: педагогічна технологія
педагогічні заклади вищої освіти
компетентність у сфері інтелектуальної власності
pedagogical technology
pedagogical institutions of higher education
intellectual property competence
Дата публикации: 2020
Издательство: УІПА
Библиографическое описание: Кулаковський О. М. Технологія формування компетентності у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності у випускників педагогічних закладів вищої освіти / О. М. Кулаковський // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 68. - С. 97-112.
Серия/номер: № 68;
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто та теоретично обґрунтовано технологію формування компетентності випускників педагогічних закладів вищої освіти у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності, доведено важливість її впровадження. Проаналізовано етапи педагогічної технології формування компетентності майбутніх педагогів, а саме: підготовчо-діагностичний; мотиваційноцільовий; когнітивно-орієнтувальний; процесуально-діяльнісний; контрольно-оцінний. Розглянуто основні складові кожного етапу запропонованої педагогічної технології, встановлено проблеми, які потребують вирішення у процесі підготовки майбутніх педагогів з питань інтелектуальної власності. Встановлено, що використання результатів оцінки інформації, отриманої на етапі діагностики є основою для формування програми навчальної дисципліни, в межах якої буде сформована компетентність у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності, а також обрання засобів та методів викладання. Обґрунтоване значення, мета та завдання мотиваційно-цільового етапу технології для досягнення необхідного результату. Запропоновано введення до варіативної частини навчального плану дисципліни «Основи інтелектуальної власності в педагогічній діяльності», розроблено тематичний план вказаної дисципліни. Розглянуто можливість включення тем до дисциплін, на прикладі ОПП 011 Освітні педагогічні науки першого (бакалаврського) рівня, до обов’язкового компоненту якого входить дисципліна Освітні інновації. Запропоновано теми до кожного модуля. Крім цього обґрунтовано доцільність включення до переліку дисциплін за вибором студента курс «Захист прав інтелектуальної власності педагогів» або додатковий спецкурс «Міжнародні механізми захисту прав інтелектуальної власності». Автором запропоновано приклади занять, що можуть використовуватись для формування компетентності у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності. Розглянуто деякі аспекти формування факторно-критеріальної моделі для проведення контрольно-оцінного етапу технології формування вказаної компетентності у студентів. Представлено алгоритм реалізації технології формування компетентності у сфері охорони та захисту прав ІВ у майбутніх педагогів.
There is discussed and provided theoretical grounds for the development of the competence of graduates of higher educational establishments in the protection and defense of intellectual property rights in this article, the uniqueness of its realization is proved. The stages of the pedagogical technology of forming the competence of future teachers, namely: preparatory-diagnostic, motivational-target, cognitive-indicative procedural activity, monitoring and evaluation, are analyzed. The main components of each stage of the proposed pedagogical technology are examined, and the problems that need to be addressed in the training of future teachers in intellectual property are identified. The use of the results of the evaluation of the information obtained at the diagnostic stage has been found to be the basis for the development of a curriculum that will develop competence in the field of protection and defense of intellectual property rights, as well as the selection of teaching tools and methods. The significance, goals and objectives of the motivational-target stage of technology for achieving the required result are justified. An introduction of the discipline “Fundamentals of intellectual property in pedagogical activity” to the variable part of the curriculum is proposed, a thematic plan of the indicated discipline is developed. The possibility of including topics to the disciplines is considered on the example of CPP 011 Educational pedagogical sciences of the first (bachelor's) level, the compulsory component of which includes the discipline Educational innovations. Suggested topics for each module. Besides this, it is justified to include in the list of disciplines at the student’s choice course «Protection of intellectual property rights of teachers», or additional special course «International mechanisms of intellectual property rights protection». The author offers examples of classes that can be used to develop competence in the field of protection and defence of intellectual property rights. Some aspects of the construction of the factor-criterion model for carrying out the control-evaluation stage of the technology of forming the said competence of students have been considered. The algorithm of realization of the technology of formation competences in sphere of protection and defence of IP rights of future teachers is presented.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8422
ISSN: 2074-8922
Располагается в коллекциях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
13.pdfКулаковський О. М.353,93 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.