Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8382
Назва: МОДЕЛЬ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Інші назви: A model for monitoring the process of forming professional competence of future special education teachers
Автори: Стрельніков, В. Ю.
Strelnikov, V.
Ключові слова: професійна компетентність
майбутній педагог спеціальної освіти
педагогічна майстерність викладачів
елементи моделі системи якості ISO 9001
professional competence
future special education teachers
pedagogical skill of teachers
elements of the ISO 9001 quality system model
Дата публікації: 2020
Видавництво: УІПА
Бібліографічний опис: Стрельніков В. Ю. Модель моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти / В. Ю. Стрельніков //Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 69. - С. 34-42.
Серія/номер: № 69;
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлена теоретично обґрунтована та розроблена модель моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (з урахуванням міжнародних стандартів ISO 9001:2015) та проведена оцінка її ефективності. Професійна підготовка майбутніх педагогів спеціальної освіти розглядається як цілеспрямований керований процес, який забезпечує формування фахової компетентності, необхідної для здійснення їхньої професійної діяльності. Виокремлено складники професійної компетентності педагога спеціальної освіти, які слід враховувати під час оцінювання якості їхньої діяльності: мотиваційний, когнітивний, афективний і конативний складники та педагогічні здібності і професійні особистісні якості. Результатом розробленої автором моделі моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти є окреслені шляхи реалізації структурних елементів означеної моделі – мети, змісту, технології організації і структури системи підготовки, принципів навчання, педагогічної майстерності викладачів тощо. Моніторинг означеного процесу здійснювався за двовимірною матричною моделлю. Її елементами взято: аналіз контрактів; управління проєктуванням, документами, підготовкою студентів; ідентифікація і відслідковування; управління процесами, контролем, невстигаючими студентами; форми і способи збереження документів; внутрішній аудит якості; навчання викладачів, які готують майбутніх педагогів спеціальної освіти; обслуговування; статистичні методи. Її складниками – якість результату, змісту, технологій, оцінювання, організації, персоналу. Перспективним є подальше визначення оптимальних характеристик професійної компетентності майбутнього педагога спеціальної освіти в соціальному (коли розглядаються вимоги соціуму до означеного явища) і структурному аспектах (коли ця компетентність є сукупністю взаємозалежних елементів із заданими характеристиками).
The article highlights the theoretically substantiated and developed model for monitoring the process of forming professional competence of future special education teachers in Poltava National Pedagogical University named after V.H. Korolenko (taking into account international standards ISO 9001:2015) and also evaluates its effectiveness. Professional training of future teachers of special education is considered to be a purposeful guided process that ensures the formation of professional competence necessary for the implementation of their professional activities. The components of professional competence of a special education teacher that should be taken into account when assessing the quality of their activities include motivational, cognitive, affective and conative components, pedagogical abilities and professional personal qualities. The result of the author's model of monitoring the process of forming professional competence of future special education teachers consists in the outlined ways to implement the structural elements of this model, which include purpose, content, technology and structure of the training system, teaching principles, pedagogical skills of teachers. This process was monitored according to a two-dimensional matrix model whose elements included contracts analysis; management of design, documents and students’ preparation; identification and tracking; management of processes, control and students who fall behind; forms and methods of keeping documents; internal quality audit; training of teaching professionals who instruct future teachers of special education; service; statistical methods. Its components included the quality of the result, content, technology, evaluation, organization, and staff. It is promising to further determine the optimal characteristics of professional competence of future special education teachers in social (when considering the requirements of society to this phenomenon) and structural aspects (when this competence is a set of interdependent elements with given characteristics).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8382
ISSN: 2074-8922
Розташовується у зібраннях:Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6.pdfСтрельніков В. Ю.245,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.