Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8381
Название: | КВАЛІМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ З УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ |
Другие названия: | Qualimetric model of the adaptive system of training masters specializing in management of education institutions |
Авторы: | Єрьоменко, О. А. Yeromenko, О. |
Ключевые слова: | адаптивна система підготовки магістрів кваліметрія індексна оцінка кваліметричні обчислення adaptive system of master's degree training factors index assessment qualimetric calculations |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | УІПА |
Библиографическое описание: | Єрьоменко О. А. Кваліметрична модель адаптивної системи підготовки магістрів з управління навчальним закладом / О. А Єрьоменко //Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2020. - № 69. - С. 24-32. |
Серия/номер: | № 69; |
Краткий осмотр (реферат): | Статтю присвячено розробленню спеціального інструментарію для здійснення освітнього
моніторингу – факторно-критеріальної моделі, що може оцінити якість за допомогою умовних балів.
Акцент зроблено на необхідності використання кваліметричного підходу, який дає можливість
стандартизувати процедуру оцінювання принципово нової адаптивної системи підготовки магістрів,
відстежити динаміку її змін та реальний стан підготовки магістрів-управлінців. У роботі розглянуто
якість адаптивної системи підготовки магістрів з управління навчальним закладом як сукупність трьох
складових: якість умов для здійснення підготовки магістрів з управління навчальним закладом у закладі
вищої освіти; якість здійснення ключових процесів підготовки; якість результату підготовки. Означені
складники адаптивної системи професійної підготовки магістрів з управління навчальним закладом
обрано як фактори відповідної кваліметричної моделі. Кожен фактор декомпозовано за допомогою
визначення часткових цілей та завдань і сформульовано критерії. Ступінь проявлення критеріїв
визначається експертною оцінкою компетентних фахівців (викладачів, експертів, адміністраторів). Для
об’єктивізації даних можна використовувати індексну оцінку, яка обчислює ступінь проявлення за
допомогою анкет, тестів, соціометричних вимірників як частка від цілого. Для узгодження пріоритетів
учасників освітнього процесу кваліметричні моделі доповнюються вагомістю факторів і критеріїв.
Отримані результати запропонованої факторно-критеріальної моделі дозволять визначити слабкі місця
адаптивної системи, здійснити порівняння й усереднити дані з різних напрямів діяльності та відстежити
резерви вдосконалення результативності адаптивної системи підготовки магістрів з управління
навчальним закладом. Наголошується на доцільності використання розробленої моделі у закладах
вищої освіти для здійснення вхідного та вихідного контролю для визначення змін розвитку освітньої
діяльності магістрантів, професійної діяльності професорсько-викладацького складу для подальшого
спрямування підготовки магістрів в адаптивній системі. The article is devoted to the development of special tools for the implementation of education monitoring – a factor-criterion model that can assess quality using conditional scores. The emphasis is placed on the need to use a qualimetric approach, which makes it possible to standardize the evaluation procedure of a fundamentally new adaptive system of master's degree training, to track the dynamics of its changes and the real state of master's degree training. The paper considers the quality of the adaptive system of training masters specializing in management of education institutions as a set of three components such as the quality of conditions for training masters specializing in management of education institutions at a higher education institution; the quality of implementation of the key training processes; the quality of the training outcomes. These components of the adaptive system of training masters specializing in school management are selected as factors of the corresponding qualimetric model. Each factor is decomposed by defining partial goals and objectives and formulated criteria. The degree of manifestation of the criteria is determined by the expert assessment by competent specialists (teachers, experts, administrators). To objectify the data, an index estimate can be used, which calculates the degree of manifestation using questionnaires, tests, sociometric measures as a fraction of the whole. To agree on the priorities of the participants in the educational process, qualimetric models are supplemented by the importance of factors and criteria. The obtained results of the proposed factor-criterion model will allow identifying weaknesses of the adaptive system, comparing and making the average data from different areas of activity as well as tracking reserves for improving the effectiveness of the adaptive system of training masters specializing in school management. The paper emphasizes the expediency of using the developed model in higher education institutions to carry out incoming and outgoing control to determine changes in the development of educational activities of undergraduates and professional activities of teaching staff for further directions of masters’ degree training within the adaptive system. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8381 |
ISSN: | 2074-8922 |
Располагается в коллекциях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
5.pdf | Єрьоменко О. А. | 271,9 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.