Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8374
Назва: | Технологія створення та використання в процесі організації виробничого навчання інтегрованих структурно-логічних схем |
Інші назви: | Technology of creating and using integrated structural and logical schemes in the processof organization of industrial training |
Автори: | Божко, Н. В. Bozhko, N. |
Ключові слова: | структурно-логічна схема інтегрована структурно-логічна схема виробниче навчання кваліфіковані робітники слюсар з ремонту автомобіля structural and logical scheme integrated structural and logical scheme industrial training skilled workers auto mechanic |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | УІПА |
Бібліографічний опис: | Божко Н. В. Технологія створення та використання в процесі організації виробничого навчання інтегрованих структурно-логічних схем / Н. В. Божко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. / Укр. інж.-пед. акад. - Харків, 2021. - № 70. - С. 65-75. |
Серія/номер: | № 70; |
Короткий огляд (реферат): | Устатті розглянуто питання розробки та застосування структурно-логічних схем унавчальному процесі. Проаналізовані приклади дослідження цього питання в роботах різних науковців. Наведено визначення понять «структурно-логічна схема», ефективність, переваги та недоліки їх використання в навчальному процесі, вимоги до їх укладання.Визначено роль структурно-логічних схем в організації та здійсненні навчального процесу при підготовці кваліфікованих робітників. Охарактеризована структура діяльності педагога в процесі розробки структурно-логічних схем, наведено алгоритм побудови схем.Обґрунтовано використання в процесі підготовки кваліфікованих робітників, зокремав процесі організації та здійснення виробничого навчання, інтегрованих структурно-логічних схем, які містять поняття з різних навчальних дисциплін, логічно пов’язаних одне з одним, дозволяють наочно уявити наявність інтеграційних зв’язків між змістом навчального матеріалу, продемонструвати ці зв’язки учням на уроці та сформувати в них уявлення про комплексне застосування знань, отриманих при вивченні різних навчальних дисциплін.Упроваджено поняття «інтегрована структурно-логічна схема». Розроблено технологію створення та використання в процесі організації виробничого навчання при підготовці майбутніх кваліфікованих робітників автотранспортної галузі інтегрованих структурно-логічних схем. Розроблену технологію проілюстровано на прикладі розробки інтегрованої структурно-логічної схеми для теми виробничого навчання «Розмічувальні роботи» для підготовки слюсаря з ремонту автомобілів 2 розряду.Визначені можливості інтегрованих структурно-логічних схем в організації та здійснення виробничого навчання, а саме: установлення інтеграційних зв’язків між виробничим навчанням та дисциплінами професійно-теоретичної підготовки, використання їх для розробки дидактичного проєкту уроку та його проведення, використання їх як наочних засобів, розробка на їх основі різноманітних засобів навчання, заміна ними зведено-тематичного плану. Запропонована встатті технологія розробки інтегрованих структурно-логічнихсхем є універсальною і може бути застосована в процесі підготовки кваліфікованих робітників інших професій. The article considers the development and application of structural and logical schemes in the educational process. Examples of research on this issue in the works of various scientists are analyzed. The definition of the concept “a structural and logical scheme”, efficiency, advantages and disadvantages of their use in the educational process as well as requirements for their compilation are given in the paper.The role of structural and logical schemes in the organization and implementation of the educational process in terms of training skilled workers is determined. The structure of the teacher's activity in the process of developing structural and logical schemes is characterized; an algorithm of the scheme construction is offered.The use of integrated structural and logical schemes that contain concepts from different disciplines, logically related to each other, in the process of training skilled workers, namely in the organization and implementation of industrial training, allows visualizing the existence of integration links between educational material content, demonstrating these connections to students in class and forming their idea of the integrated application of knowledge gained while studying various disciplines.The concept of "an integrated structural and logical scheme" is introduced. The technology of creating and using integrated structural and logical schemes in the process of the organization of industrial training when preparing future skilled workers for the motor transport industry is developed. The technology is illustrated with the example of an integrated structural and logical scheme created for the topic of industrial training "Marking Works" used in the process of training auto mechanics of the 2nd category.Possibilities of integrated structural and logical schemes in the organization and implementation of industrial training are identified, namely: establishing integration links between industrial training and disciplines of vocational and theoretical training, using them to develop a didactic lesson project and its implementation, using them as visual aids, using them as the basis for various means of training, using them instead of consolidated thematic plans. The technology of developing integrated structural and logical schemes offered in the article is universal and can be applied in the course of training skilled workers of other fields of study. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://repo.uipa.edu.ua/jspui/handle/123456789/8374 |
ISSN: | 2074-8922 |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми інженерно-педагогічної освіти (Збірник наукових праць) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
admin-ojs3,+9.pdf | https://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/399/336 | 3,5 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.